Avatar billede grk Novice
08. maj 2017 - 22:52 Der er 2 kommentarer

Virus i pc

PCen er blevet utroligt langsom i opstart og programmer har det med at de ikke svarer, m.m.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. maj 2017 - 20:42 #1
Tvivler meget på at det handler om virus, men prøv i første omgang at danne dig et overblik over hvad der rent faktisk trækker ressourcer.

Højreklik på din menulinje og vælg "Jobliste". Her kan du nu sortere efter både CPU-forbrug og hukommelse. Kig efter om der er noget, der ser suspekt ud her først.

Du kan også justere på, hvilke programmer, der startes op sammen med Windows ved at køre [msconfig], også kaldet "Systemkonfiguration" - kig på fanebladet "Start".

Er det Win10 kan du gøre det samme direkte i "Jobliste" under fanbladet "Start".

Højreklik de elementer, du ikke vil have til at starte automatisk, og vælg "Deaktiver".
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. juni 2017 - 14:47 #2
...kom du nogensinde videre med dette?