Avatar billede misscocoa Praktikant
09. maj 2017 - 14:56 Der er 9 kommentarer

Ny computer

Hej alle.

Jeg leder efter en ny bærbar.
Den skal bruges til skole, og gerne Sims 4.
Jeg har et budget der lyder på cirka 4-4500 kr.

Er der nogen der kan anbefale en?
Køber som regel hos Elgiganten.

Mvh Mathilde
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. maj 2017 - 16:50 #1
Hvis vi snakker helt almindelig sims 4, så er dette dens krav:

https://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/the-sims-4/12305

og det tror jeg faktisk samtlige bærbare pc'ere du køber i dag, vil kunne dække ind.
Men det kan nogle gange godt betale sig at tænke lidt fremad.
Måske du skal spille "Sims 5" i morgen. Så nogle gange kan det godt betale sig at kigge på, hvor får jeg "mest" for pengene.

Personligt har jeg altid været pjattet med Thinkpads fra IBM (i dag sælges de via Lenovo)
Men sådanne ting er jo en smagssag, så prøv at find en pc du kan lide udseendesmæssigt og lad os få et link, så kan vi komme med info på den.
Avatar billede misscocoa Praktikant
09. maj 2017 - 17:20 #2
https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/ACNXGKYED020/acer-aspire-es1-523-15-6

Jeg har selv lidt haft kig på denne her.

Jeg regner ikke med at opgradere til Sims 5 hvis det kommer dertil.
Og regner heller ikke med flere tilføjelsespakker.
Avatar billede posten Ekspert
10. maj 2017 - 06:43 #3
https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/LE80TV01BEMX/lenovo-ideapad-310-15-6-barbar-computer-sort
da jeg er en af dem der ikke er til en amd procesor har jeg fundet en lenovo istedet for det jeg kan li med dit valg er at du har taget en ssd disk på 256 det gir mere plads til opbevaring af dokumenter/musik med mere købte for nogen år siden en lenovo med en disk på 128 som jeg hurtigt fik fyldt op
Avatar billede posten Ekspert
10. maj 2017 - 07:00 #4
https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/andet-computertilbehor/VERBMOBDVD/verbatim-mobile-dvd-brander-sort
kommer lige i tanke om du ikke har fortalt hvordan du vil få sims 4 hvis du får den på en usb stik er der ingen problemer ellers mangler du på begge forslag din dvd drev
som koster de 399.- og den bruger en usb 2 port som er grund port behøver du ikke en stømforsyning (kan også bruge usb 3 port)
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. maj 2017 - 07:54 #5
#3 har også bedre ram end Acer computeren.
Avatar billede posten Ekspert
10. maj 2017 - 11:37 #6
#5 batteriet er mindre desværre
Avatar billede misscocoa Praktikant
10. maj 2017 - 12:04 #7
Tak for alle jeres tips.

Men jeg er godt nok i syv sind.
Hos Elgiganten fik jeg anbefalet den Acer jeg selv linkede til, eller denne Lenovo: https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/LE80TV01CKMX/lenovo-ideapad-310-15-6-barbar-computer?scid=SEM4&gclid=CM2-ttKG5dMCFVEz0wod1aEPxw&gclsrc=aw.ds

Men #3 ser jo også fornuftig ud.
Jeg har virkelig ikke forstand på det
Avatar billede posten Ekspert
11. maj 2017 - 09:19 #9
når nu du ikke har så meget viden om pc så er grunden til jeg går uden om amd processieren er at den bruger MEGET strøm for at holde sig kold så skal du også være opmærksom på hvor du har den vil f.eks. aldrig ha den i sengen og andre steder med løst tøj omkring da det jo også bliver varmt så jeg vil stadig anbefale du køber den lenovo til 3777.- hos elgiganten ta hen og kig på den og spørg ham hvad forskellen er jeg syntes det er den der er bedst da den jo også bruger de nyeste ram du har heller ikke fortalt hvordan du får din sims 4 for hvis det er på en dvd skal du også købe et dvd drev hos dem som jeg viser dig i #4 til de 399.- for der er intet dvd drev i de 3 du nu ser derfra og heller ikke den fra bilka men har jo en dejlig stor harddisk men kun 2 alm usb porte så hvis du køber dvd også er der jo kun én tilbage til resten af det du bruger