Avatar billede Vilfort Novice
09. maj 2017 - 19:35 Der er 8 kommentarer

Automatisk boot up af iso fil

Goddag!

Er der mon nogen der ved om det er muligt at integrere en iso fil som en del af windows startup så de altid er mounted?
Indtil videre har jeg addet iso filerne til shell:startup folderen, hvilket virker, men samtidig gør at windows åbner et dokument med indholdet på hver iso fil og så skal du lukke dem allesammen manuelt, hvilket hurtigt bliver irriterende! Er der en som har kendskab til en workaround?
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2017 - 20:14 #1
Automatisk boot up af iso fil ? du kan packe iso ud for at kunne boote
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. maj 2017 - 20:43 #2
Du kunne evt. benytte et virtuelt CD-drev som DaemonTools eller CloneDrive?
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2017 - 21:41 #3
DaemonTools kan ikke boote
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2017 - 21:42 #4
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2017 - 09:44 #5
som jeg læser det skal iso ikke bootes, men bare være tilgængelig ved start af windows.
jeg bruger https://www.elby.ch/da/products/vcd.html (gratis, men skal registreres)
du kan have op til 5 iso'er mountet som drev ad gangen. Hvis du lige sætter hak i Automontér sidste image fil - så vil den gøre det. Hvert image kan du tilgå fra stifinder som et drev.
Husk at genstarte pc efter installation, så driver aktiveres. Du kan skifte iso-filer nemt i stifinder, bare højreklik på drevet.
Avatar billede Vilfort Novice
10. maj 2017 - 11:36 #6
Det var nemlig tanken at iso filerne bare skal være mounted fra start uden at man selv skal gøre noget!

#claes57 tak for svar! Prøver jeg lige af! Jeg skal bruge det til en gamelauncher som samler alle spil et sted og derfor vil jeg gerne helt undgå at skulle bruge cd'er! Umiddelbart tror jeg ikke at 5 drev er nok men prøver!
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2017 - 12:03 #7
Driveren understøtter også dvd og Blu-ray så du kan evt samle filer og så brænde en ISO med det hele.
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2017 - 12:09 #8
daemon tools (som crkrogh sagde) kan også det - jeg tror endda at den kan tage flere drev ad gangen...har dog selv ikke brugt det i 5 år... (men denne gang kunne den godt håndtere blurays også)