Avatar billede benlis Juniormester
10. maj 2017 - 17:09 Der er 11 kommentarer

pc kan ikke slumre

Efter en opdatering, som ikke kan omgøres selv efter en system gendannelse, kan min pc ikke sættes til at slumre ( feltet er ikke highlighted).
Hvad kan man gøre ved det?
mvh
Benny Nielsen
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2017 - 17:32 #1
Du skriver ikke hvilket styresystem du har. Men prøv at se her:
https://support.microsoft.com/en-us/help/13770/windows-shut-down-sleep-hibernate-your-pc
Avatar billede benlis Juniormester
10. maj 2017 - 17:53 #2
Hej
Jeg har windows 7. Jeg fulgte link'et, men under punktet strømstyring mangler muligheden : angiv hvornår computeren skal slumre.
mvh
Benny
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2017 - 18:37 #3
Det ordner man i Kontrolpanelet under  System og sikkerhed "Strømstyring"
Avatar billede benlis Juniormester
10. maj 2017 - 19:29 #4
Ja, det kan jeg godt finde og sætte aldrig  eller et antal minutter,men punktet
slumre er stadig ikke highligthed , når jeg går i luk computeren
mvh
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2017 - 23:32 #5
Her er et billede for at sikre, at jeg har forstået dig rigtigt.
Hvis muligheden for at sætte computeren til at slumre mangler, som ved den røde pil, har jeg aldrig hørt om det før, og kan ikke finde problemet på nettet.
https://billedeupload.dk/?v=LYfHA.jpg
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2017 - 23:41 #6
Hvis alt andet glipper, kan du lave en genvej  for slumre på skrivebordet.
Fandt denne på nettet:
Højreklik på et tomt område af skrivebordet , pege på "Ny" og vælg " Genvej ".
Type " rundll32.exe powrprof.dll , SetSuspendState " i det første skærmbillede , hvor den beder om et program placering, og klik på " Næste ".
Enter" Sleep " til genvejen navn, og klik på" Finish "for at oprette en genvej på skrivebordet .
Højreklik på genvejen , klik på "Egenskaber" og derefter klikke på " Skift ikon " fra Sleep vinduet Egenskaber.
5.
Klik på "Gennemse ", og dobbeltklik på" imageres.dll "fra browser-vinduet .
Dobbeltklik på søvn ikon, som er på den øverste række i det 24. position , og klik på" OK "for at acceptere ændringen.
Klik og træk "Sleep " genvej på et tomt område på proceslinjen i Windows . Slip museknappen, når popup tooltip vises, hvori det hedder : " Fastgør til proceslinje . " Sleep knappen og derefter vises på proceslinjen .
Avatar billede benlis Juniormester
11. maj 2017 - 13:54 #7
Hej
M.H T til din billedupload - slumre knappen er der, men er ikke highlighted, så den
kan ikke aktiveres.
Din anden løsning vil lige afprøve , men foreløbig tak for hjælpen
mvh
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2017 - 15:24 #8
" ikke highlighted" det er min slumre knap heller ikke. Fungerer fint alligevel.
Fejlen må ligge i indstillingerne.
Avatar billede benlis Juniormester
22. maj 2017 - 20:37 #9
Hej
Jeg har prøvet  den * hvis alt andet glipper løsning*, men når jeg klikker på den indsatte genvej, sker der absolut intet.
mvh
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2017 - 22:36 #10
Den virker fint i windows 8.1. Kopierede du hele sætningen?

rundll32.exe powrprof.dll , SetSuspendState
Avatar billede benlis Juniormester
23. maj 2017 - 16:14 #11
Nej, nu du siger det. Jeg tror ikke jeg fik det sidste med. Jeg prøver igen. Tak for det
mvh