Avatar billede KevinVK9 Juniormester
11. maj 2017 - 08:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dragon Age Inquisition starter ikke.

Hej jeg har for ikke ret længe siden købe Dragon Age Inquisition: Game Of The Year. Over (Origin)
Men jeg har problemer med at køre det, når jeg vil starte spillet, viser den bare en sort skærm og lige inde den vil starte, lukker spillet ned, jeg har kigget på nettet efter muligheder med kan ikke finde nogle som kan hjælpe, måske kender i til det her problem, jeg håber der er nogen som kan hjælpe.
Min pc er en Acer Aspirec E15 med Windows10
Avatar billede KevinVK9 Juniormester
11. maj 2017 - 08:30 #1
Undskyld for stavefejlen, min pc hedder:
Acer Aspire E15 E5-574-53KZ
Avatar billede eurositi Ekspert
11. maj 2017 - 13:07 #2
Grafikkortet i dén model er mig bekendt ikke ret kraftigt (det er formentlig dette her: https://www.notebookcheck.net/Intel-Iris-Graphics-550.149937.0.html), så mit gæt er, at det ikke kan trække spillet. Har du prøvet at sætte grafikindstillingerne så lavt som muligt i Dragon Age? Jeg kan ikke lige huske, om man kan angive indstillinger uden at starte spillet, men jeg kan undersøge det lidt senere, da jeg selv har spillet.
Avatar billede KevinVK9 Juniormester
11. maj 2017 - 15:38 #3
Det må du meget gerne, men jeg har altså intet problem i af køre fx. Sims 3 på full grafik
Avatar billede eurositi Ekspert
12. maj 2017 - 08:24 #4
Minimumssystemkravene til Dragon Age Inquisition er cirka fire gange højere, end de er til Sims 3... Men hvis du kan køre Sims i høj opløsning, burde du også kunne køre DA:I.

Faldt over dette tip:
Try right clicking on DA: Inquisition from Origin, click game properties and click 'disable Origin in Game for this game'. It was an issue they had back in november 2014 and my friend helped to get mine to launch.

... Har du noget antivirus kørende, f.eks. AVG? I så fald kan du prøve dette:
https://www.youtube.com/watch?v=tbwX4Dp1Fpc
Avatar billede KevinVK9 Juniormester
12. maj 2017 - 17:52 #5
Mange tak for hjælpen, det var lige det der skulle til :D