Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
11. maj 2017 - 20:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Installere ekstra harddisk (Windows + Linux)

Min bærbare er brudt sammen. Skyldes skærmen. Kaput.

Min ene svigersøn siger, at jeg kan installere harddisken i den stationære.

(Det ved jeg ikke og kan lade sig gøre - har ikke kigget endnu).

Men mit spørgsmål går på :

Kan man installere den gamle harddisk fra den bærbare - Med Windows 7.
I den stationære, som har Linux Mint. I forvejen.

Eller, hvis jeg kan sætte harddisken over -
Skal jeg så starte helt forfra - Først installere Windows og så Linus ...

(Lige som "normalt")

Eller virke de med det samme ?

En harddisk med Linux og en harddisk med Windows.

Forstår I mit spørgsmål ?

På forhånd TAK + God Torsdag * Venlig Hilsen *Jørn*
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. maj 2017 - 20:50 #1
Det mener jeg godt man kan.

Der findes et lille program der muliggør installation af to styresystemer på én computer. Dette program hedder EasyBCD. Programmet er gratis (Free)
Jeg har selv det brugt til Windows 7 og 8, men mener det også kan bruges til Windows/Linux

http://www.techspot.com/downloads/3112-easybcd.html
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2017 - 22:04 #2
Du spørger om det virker med det samme.
Du vil med garanti skulle finde drivere til Windows 7 installationen da du med vil mangle drivere da den kommer i ny hardware.
Med hensyn til boot kan man bruge en boot loader.
Har ikke erfaring med sådan en dog.
På den pc jeg havde to systemer på, brugte jeg F12 og valgte her hvilket system (harddisk) jeg skulle boote fra. Begge installationer blev installeret uden det andet system var koblet på computeren.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
13. maj 2017 - 13:54 #3
Jeg siger MANGE tak