11. maj 2017 - 23:58 Der er 8 kommentarer

Har ikke nogen diskbrænder

Jeg har haft denne pc i noget tid nu, og har efterhånden ikke haft brug for en diskbrænder, indtil for nylig da jeg downloaded noget. Så kom der en ISO fil som jeg ikke kan få væk. Der står jeg skal bruge en diskbrænder, men der står også at jeg ikke har en diskbrænder. Jeg har prøvet at installere nogle over nettet, men det har ikke hjulpet.
Avatar billede keysersoze Guru
12. maj 2017 - 00:56 #1
et program til at brænde en disk med hjælper ikke meget hvis du ikke har et drev i maskinen der kan brænde så check det som det første. Ellers kan du benytte fx winrar til at åbne filen.
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2017 - 01:21 #2
Du behøver ingen diskbrænder for at bruge en Iso. Der findes et program som hedder Rufus, som kan lægge den som en bootbar fil på en USB stick.
https://rufus.akeo.ie/
Avatar billede 220661 Ekspert
12. maj 2017 - 06:03 #3
#2 Nemlig :-)
Avatar billede hjolsen Ekspert
12. maj 2017 - 07:22 #4
.. og win 10 kan åbne en iso fil så den virker som et DVD drev
Avatar billede INK Ekspert
12. maj 2017 - 07:23 #5
Hvis du har brug for at brænde og afspille cd/dvd, kan du købe en ekstern, der tilsluttes via usb. Prisniveau 4-600 kr. Er også meget anvendelig for at rippe en cd samling.
Avatar billede INK Ekspert
12. maj 2017 - 07:28 #6
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2017 - 12:38 #7
med programmert PowerISO kan du mounte (køre) ISO filen som en virtuel disk.
https://www.poweriso.com
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. maj 2017 - 15:57 #8
#5
Præcis
Jeg har selv en ekstern CD/DVD brænder til min bærbare, og denne fungerer fint.
Jeg har også prøvet at koble den til min stationære, men samme gode resultat:-)