Avatar billede Jan Hansen Ekspert
12. maj 2017 - 15:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

VBA, fange når en celle forlades!!

Nu har haft problemet flere gange, kan man fange når en bestemt celle forlades lige som man fanger når den aktiveres?

Bruges hvis man vil gøre noget ved data der lige er blevet tastet.

Har travet nettet rundt, men har nok ikke søgt rigtigt,da andre da må have samme problem.

Jan
Avatar billede excelent Ekspert
12. maj 2017 - 16:48 #1
Højreklik på Arkfanen og vælg "Vis Programkode"
Indsæt følgende kode der

Dim prev

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If prev = "$B$2" Then MsgBox "ok"
prev = ActiveCell.Address
End Sub

Ret "$B$2" til aktuel
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
12. maj 2017 - 17:09 #2
Ok den havde jeg ikke tænkt over. Smart da det ikke indbygget.

Takker så kender jeg den fremover.

Jan