Avatar billede totalpc Seniormester
12. maj 2017 - 17:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Checkbox fra database - gem ændring

Hej

Lige nu har jeg en form hvor jeg kan sætte kryds i en checkbox og klikke på gem, så bliver feltet godkend udfyld.

<input type="checkbox" name="godkendt" value="ON"> Sæt kryds hvis du vil godkende og klik på Gem<input type="submit" name="Submit" id="formsubmit" value="Gem">

og så har jeg en
If($_POST['Submit'])
{if(isset($_POST['godkendt'])){
$godkendt=1;

og herefter en update af databasen.

Jeg sidder og er lidt træt og kan sgu ikke lige gennemskue hvordan jeg gør det hvis nu at checkboxen skal være udfyld afhængig af data fra databasen. Enten står der 1 eller 0 i feltet godkendt i databasen. Og hvis den er 1 skal checkbockboxen være on eller eller off. Men så skal jeg jo kunne klikke den til/fra og på gem, så den gemmer den værdi feltet har når jeg trykker på gem.
Det kan jeg ikke lige gennemskue. Det lyder enkelt, men jeg er træt :) Hjælp?
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. maj 2017 - 21:00 #1
Du kan lave noget ala:

$godkendt_value_from_databases = 1; // Or 0

echo '<input type="checkbox" name="godkendt" value="ON"';
if($godkendt_value_from_databases == 1){
  echo ' checked';
}
echo '>';
Avatar billede tvilling53 Seniormester
13. maj 2017 - 18:31 #2
Hej
Her er hvad jeg bruger:
Ved 1 gang vil boxen være "uncheck"  og vil derefter læse fra tabellen

$kirke1=$individuel[4];//'kirke1'
        læser fra tabellen
if($kirke1!=0){$kirke1="checked";}
<input class="inp3"type="checkbox"name="kirke1"<?=$kirke1?>/>

$kirke1=$_POST['kirke1'];if($kirke1==='on'){$kirke1=1;}else{$kirke1=0;}

Håber at du kan bruge det...
Thomas C