Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
12. maj 2017 - 19:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Anmeldelser af "Microsoft Security Essentials"

Findes der nogle aktuelle anmeldelser om
"Microsoft Security Essentials" ?

Eller nogle, personlige vurderinger fra jer, Eksperter ?

Normalt bruger jeg Avast Free.

(Eller ingen ting - Med Linux )

*
Jeg blev "Bare" nysgerrig med hensyn til MSE ....

*På forhånd TAK. Venlig Hilsen *Jørn*
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. maj 2017 - 19:59 #1
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2017 - 22:47 #2
Her skal man lige lægge mærke til noget væsentligt. Artiklen er fra :
Fredag, 8. august 2014.
Her er en anden test fra marts 2017 her har Microsoft flyttet sig i retning af det bedre.
http://chart.av-comparatives.org/chart1.php
Men jeg ville nu hellere vælge f.eks Kaspersky free. som har Real time protection.
https://www.kaspersky.dk/free-antivirus?ksid=a19314fb-5428-401b-801d-03d93f16b5d3&ksprof_id=54&ksaffcode=2335895&ksdevice=c&gclid=CPm-xeSc69MCFcG2GAodjsMDfw
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2017 - 06:54 #3
Synes om #2 :-).
Bruger selv AV Coporatives side til at vurdere mine AV valg.
De tester løbende AV programmer.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
13. maj 2017 - 08:30 #4
Mange TAK
Avatar billede INK Ekspert
13. maj 2017 - 12:11 #5
Microsoft Security Essentials er kun for Windows Vista og Windows 7.
Nyere versioner har indbygget Windows Defender.
https://support.microsoft.com/da-dk/help/14210/security-essentials-download
Avatar billede 450025 Ekspert
13. maj 2017 - 16:37 #6
Der skrives så masse om Virus programmer syntes jeg, der finnes mange varianter av nyere data å vi trekker frem gamle programmer også Microsoft Security Essentials det var vel et ok program det, tror vi skal la det være med det, passet fint til Wista å Win 7 som der påstås her.

For oss som kanskje nu har gått over til Win10 og trives med det hvorfor har vi så imot Microsofts eget program Definder, vil gjerne ha svar på det for egen  del, jeg betaler Gjerne for sikkerhet og en trykk hverdag, men Defender har jeg hatt fra starten av, Gratis også jeg er masse på data hver dag.
Enkelt å bruke er det, det blir stadig bedre har 3 maskiner i bruk, har pr i dag ikke blitt overraska av noe slag jeg.
Jeg bruker så klart CCleaner for lidt opprydding av filer etc, dernest Malvarebyttes Betalt vel anvendte penga syntes jeg. Den passer seg selv etter et oppsett jeg har valgt.
Jeg bruker ikke annet treng ikke annet den kombinasjon fungere godt for meg.
Navnet har så lite å bety for meg, det som teller er en god erfaring med programmet  det er viktig og ikke minst Bruker vennlighet, om det er resurskrevende eller ikke, dette er ikke skrevet som kritikk mot det andre foreslår her langt i fra.
Man må velge program man føler seg trykk på.
Ha en fin dag.
Arne fra Thailand.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
13. maj 2017 - 16:47 #7
T*A*K - Arne ...
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
13. maj 2017 - 18:02 #8
T*A*K til jer ALLE sammen ... + God Lørdag