Avatar billede Kiko Praktikant
13. maj 2017 - 12:54 Der er 3 kommentarer

Ændring af sidestørrels i Word 365

Vil gerne ændre sidestørrelse fra "A4 til kant" til "A4 med kant" men når jeg forsøger, hopper den tilbage til A4 til kant. Hvordan ændrer jeg det?
Desuden er der markeret kasser (gitter) rundt om hvert enkelt afsnit, sideskift etc. Hvad har jeg dog fået lavet?
mvh
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
13. maj 2017 - 14:01 #1
Hvor ser du valgmulighederne "A4 til kant"og "A4 med kant" - er det i feltet "Skaler til papir" i dialogboksen "Udskriv"? Hvis ja: De valgmuligheder er styret af printerdriveren for den valgte printer. Måske printeren ikke kan udføre den valgte indstilling i det aktuelle dokument. Prøv at tjekke dokumentationen til printeren.

Kasserne rundt om afsnit: Det lyder til, at du har fået slået følgende indstilling til - slå den fra igen:
Filer > Indstillinger > Avanceret > gruppen Vis dokumentindhold > Vis tekstgrænser.

Til og med Word 2010 viste den indstilling en kant langs margenerne (eller spalter), hvilket var meget nyttigt. I Word 2013 og Word 2016 vises i stedet kant omkring hvert afsnit m.m., hvilket gør funktionen stort set ubrugelig.
Avatar billede Kiko Praktikant
13. maj 2017 - 15:37 #2
Hej Lener,
Tak for din reaktion. "A4 til kant"og "A4 med kant" finder jeg i Layout > Sidestørrelse.
Synes ikke jeg kan finde Filer > Indstillinger > Avanceret > gruppen Vis dokumentindhold > Vis tekstgrænser, kan det være fordi jeg har Office 365?
mvh
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
13. maj 2017 - 17:10 #3
Listen, som vises via Layout > Sidestørrelse er den samme, som den jeg refererede til i dialogboksen Udskriv. Det er blot en anden adgang til listen, dvs. at min forklaring ovenfor gælder.

Office 365 er det samme som Office 2016. Se min forklaring her: https://www.thedoctools.com/wordtips/hvad-er-office-365_forhold-til-andre-office-versioner/

Indstillingen Vis tekstgrænser er der. Flere detaljer:
Filer > Indstillinger > Avanceret (til venstre i dialogboksen) > gruppen Vis dokumentindhold (står som en overskrift i den lange liste af indstilliger til højre i dialogboksen, og de fleste indstillinger i gruppen starter med Vis) > Vis tekstgrænser.