Avatar billede zips Juniormester
14. maj 2017 - 16:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Array fra andet ark i en IF

Hej alle

Jeg har nedenstående kode som virker fint, men kunne godt tænke mig, at den tager flere værdier fra et ark "Data" i celler "F17:F35" nu er det kun denne værdi 4580 som den sammenligner med, men vil godt have flere at sammenligne med.

Måske er det helt galt det jeg prøver, men så fortæl hvad jeg ellers skal gøre.

Er der en der kan hjælpe mig på vej eller smide koden til det :)

  If selectedText = 4580 Then
        currentItem = ListBox1.ListIndex + 3
        Sheets("Data").Activate
        selectedText = ActiveSheet.Cells(currentItem, 1).Value
        Sheets("Lønseddel").Activate
        ActiveCell.Offset(0, 1).Value = selectedText
    End If
Avatar billede kabbak Professor
14. maj 2017 - 18:12 #1
Noget i den retning

    For Each c In Sheets("Data").Range("F17:F35")
        If selectedText = c.Value Then
            currentItem = ListBox1.ListIndex + 3

            selectedText = Sheets("Data").Cells(currentItem, 1).Value
            Sheets("Lønseddel").ActiveCell.Offset(0, 1).Value = selectedText
        End If
    Next

Ps. hvis den finder flere værdier, der passer, bliver

Sheets("Lønseddel").ActiveCell.Offset(0, 1).Value

overskrevet
Avatar billede zips Juniormester
14. maj 2017 - 20:13 #2
Mange tak kabbak det virker, dog måtte jeg ændre koden til dette, ved ikke hvorfor den ikke tager ark Lønseddel uden jeg sætter den aktiv, som du har lavet koden.

For Each c In Sheets("Data").Range("F17:F35")
        If selectedText = c.Value Then
            currentItem = ListBox1.ListIndex + 3
            selectedText = Sheets("Data").Cells(currentItem, 1).Value
            Sheets("Lønseddel").Activate
            ActiveCell.Offset(0, 1).Value = selectedText
        End If
    Next