15. maj 2017 - 09:01 Der er 9 kommentarer

enheder og printere åbnes ikke

Hej Alle

Jeg har søgt højt og lavt på nettet og på Eksperten uden held til at få løst mit problem.

Jeg døjer med at kunne åbne enheder og printere. Dialog boksen står bare og kører den grønne bar fra venstre imod højre, og kommer ikke videre.
Jeg har desværre ingen ide om hvornår det er opstået, men formentlig indenfor det sidste halve år. Derfor er en system gendannelse ikke løsningen for mig.
Jeg har stoppet alt i msconfig der startes under opstart uden held. Jeg har læst mig til at en spool fil måske gør noget som den ikke skal, og jeg har læst noget om bluetooth som skal stå til automatisk, men det giver ikke rigtig nogen mening, samt det hjælper nu heller ikke.

Er der en klog sjæl som har haft prøvet det, og som står med et svar på hvad der skal til.

På forhånd tak.

Morten
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2017 - 10:29 #1
netop systemgendannelse er måske det eneste der kan hjælpe.
din windows er syg, og det der går ikke over af sig selv, kun ved reperation.

du kan også prøve en reparations-install, håber du har windows på en cd ?
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. maj 2017 - 10:33 #2
Hvilken windows version benytter du?
/ptj_11
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. maj 2017 - 11:27 #3
De tilfælde jeg selv har været ude for, har alle være forårsaget af en af enhederne (typisk en printer).

Hvis du kan afinstallere driverne via "Programmer og funktoiner", har du en mulighed for at løse problemet. Følgende kan du så installere printeren igen.

Du kan teste om det er en printer, ved at stoppe print-spooleren. Kan du åbne "enheder og printere" nu, er det en printer der driller...
15. maj 2017 - 17:26 #4
Foreløbig mange tak for svar..

Jeg kommer i nærheden af computeren igen i morgen tidlig, så skriver jeg lige de detaljer omkring operativ systemet mv.

NB: @Ole_Madsen, hvordan kommer man ind i den print-spool som du skriver?
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. maj 2017 - 22:52 #5
CTRL + ALT +Del, start Jobliste.

I oversigten over kørende programmer og processer finder du (i min windows 10 hedder den Spooler Subsystem App), jeg husker ikke præcist, hvad den hedder i Windows 7- Muligvis Printspooler.
Denne process kvæler du med højreklik/afslut job.
/ptj_11
16. maj 2017 - 07:44 #6
@ptj_11
Jeg fandt en spooler under tjenester og stoppede den, det hjalp desværre ikke noget.

Jeg prøver at afinstallere alle mine printere én ad gangen, og ser efter hver genstart om jeg får adgang til enheder og printere.

Det vil nok tage lidt tid, men det giver egentlig god mening, jeg vender lige tilbage når jeg har prøvet det.

Mange tak foreløbig.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. maj 2017 - 08:45 #7
Hvis ikke spooleren gjorde at du kunne åbne "Enheder og printere", lyder det mere som om det er driverne til en af "enheder" der er problemet. Ikke printerne.

Men det har jeg ikke oplevet før, så jeg ved ærligt talt ikke hvilken type enheder det kan være... - Bluetooth enheder, ja, men disse har jeg altså ikke set den type driverproblemer med.

Hvis du har en "tænd/sluk" knap til bluetooth enheder (som regel den samme som WiFi), så prøv at slukke, og se om du nu får adgang...
07. juni 2017 - 09:35 #8
Hej Alle

Jeg undskylder den lange tid der er gået, men arbejdet kaldte i udlandet. Nu har jeg forsøgt alt ovennævnte uden held. Jeg har fjernet alle printer drivere, bluetooth mv. som har noget med enheder og printere at gøre. Jeg har installeret den nye printer driver igen, og har, via installationsprogrammet valgt denne printer som standard printer. Jeg orker ikke at bokse mere med skidtet, og det må vente til jeg finder kræfter til en formattering og gen installation af windows 7 Pro 64-bit.
Jeg takker alle som har prøvet at hjælpe.

MVh

Morten
Avatar billede ptj_11 Forsker
07. juni 2017 - 10:13 #9
Velbekomme dig. Husk at lukke spørgsmålet.
/ptj_11