Avatar billede nikjsc Novice
15. maj 2017 - 16:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan man ændre DNS server på fiberboks?

Har haft meget bøvl med at safari ikke indlæste sider da serveren ikke svarede, sagde den.
Kan man derfor ændre DNS på fx stofas fiberboks fra 212.10.10.5 til fx 8.8.8.8 - er det muligt, eller er det kun stofa der kan logge ind og ændre noget?
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2017 - 16:59 #1
skriv en DNS ind i netkortindstillinger/IP v4 indstillinger
(dit netkort, ikke boxen)

hvis det ikke virker, er boxen låst til noget
Avatar billede nikjsc Novice
15. maj 2017 - 20:22 #2
Vi har en fiberboksen i den ene ende af huset og en router i den anden ende der er forbundet til fiberboksen med kabel.
Routeren kan jeg tilgå via dens ip adresse i webbrowserens søgefelt, og dermed ændre DNS til 8.8.8.8 og 8.8.4.4, hvilket gør hastigheden meget hurtigere.
Det er dette jeg ønske, at kunne gøre ved fiberboksen så dens DNS også ændres til 8.8.8.8.

Er det muligt at logge ind på en fiberboks vha. ip adresse ligesom på routeren eller er det kun udbyderen der kan tilgå fiberboksen?
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2017 - 21:27 #3
man kan ikke noget med stofas udstyr, de vil ikke give lov, man må ikke. det er låst