16. maj 2017 - 14:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Datamatiker.

Hej. Jeg overvejer at starte på Datamatiker uddannelsen, men jeg er nysgerrig over hvilket program / kodesprog man bruger på den uddannelse?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. maj 2017 - 14:49 #1
Avatar billede Slater Ekspert
16. maj 2017 - 16:54 #2
Der står intet om sprog i det, claes.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. maj 2017 - 17:18 #3
ok - 4. semester tager du
3 valgfag af 10 ECTS, fx:
Unity
Start-up
Kunstig intelligens - AntWars
Internet of Things / Arduino
Android med Kotlin
Avanceret C#
Funktionel programmering med Elm
Algoritmer og datastrukturer
Projektledelse
Full Stack JavaScript udvikling
Domain-specific languages and their applications
Python
Virtual reality

inden da har du lært om strutureret programmering, og websider, så php/java/html er på plads. Og C# har du ret sikkert også brugt en del (ellers kan de ikke starte med 'avanceret' her)
16. maj 2017 - 19:06 #4
Ja okay tak for hjælpen, er uddannet web-integrator tænkte bare på hvad der primært bliver brugt på datamatiker uddannelsen, men det er da af en start af begynde at øve mig på nogen af de ting du skriver der.