Avatar billede ejgil703 Juniormester
16. maj 2017 - 18:42 Der er 1 kommentar

Nyt dokument

Hej
Når jeg forsøger at starte et nyt dokument i word, så kommer der et gemt dokument med filnavnet dokument1. Normalt skulle der bare komme en blank side, men der åbnes et dokument som jeg har lavet og gemt og senere slettet fordi det ikke skulle bruges mere, men det er som om det er blevet gemt som en skabelon i "Nyt dokument" og derfor kommer hvergang jeg forsøger at starte en ny tom side? Jeg har forsøgt at slette og kørt en reparation af Office 2007 men det hjælper ikke? Er der nogen der kan hjælpe med at løse problemet?
mvh
Ejgil Jessen
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
16. maj 2017 - 19:40 #1
Du har fået føjet indhold til den skabelon, Normal.dotm, som Word bruger som standard, når du opretter nye dokumenter. Det betyder, at det indhold automatisk kommer med i nye dokumenter. Løsningen er at åbne Normal.dotm og slette indholdet.

Der er en detaljeret engelsk forklaring her:
http://wordfaqs.ssbarnhill.com/BlankDocNotBlank.htm

Se under overskriften "The simplest fix: cleaning up the Normal template" og følg vejledningen der.

Du kan også finde en dansk vejledning til, hvordan du kan finde frem til Normal.dotm, i følgende artikel. Se afsnit "D. Sådan finder du hurtigt Normal.dot / Normal.dotm":
https://www.thedoctools.com/wordtips/om-skabelonen-normal-dot-eller-normal-dotm/