Avatar billede tuna Novice
16. maj 2017 - 20:18 Der er 15 kommentarer

Ingen lyd

Når jeg skruer op og ned for lyden på min macbook pro, kommer der sådan et blokerings tegn, og der er intet lyd på den. Lyden fungerer med høretelefoner, men ellers kan jeg ikke få det til at virke. Jeg har prøvet alt, men intet virker :(
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2017 - 20:23 #1
billede
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. maj 2017 - 20:24 #2
Hvis du klikker på "højtaleren" i "systemtray" kan du så vælge output ?
Internal Speaker eller noget ?
Avatar billede tuna Novice
16. maj 2017 - 20:35 #3
Der står der: "Den valgte endhed har ingen kontrolmuligheder til lyd ud"
Avatar billede tuna Novice
16. maj 2017 - 20:38 #4
Ville gerne vedhæfte et billede, men hvordan gør man?
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2017 - 20:53 #5
Avatar billede tuna Novice
16. maj 2017 - 20:59 #6
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2017 - 21:04 #7
hvornår kom det
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2017 - 21:05 #8
Avatar billede tuna Novice
16. maj 2017 - 21:06 #9
I dag, for et par timer siden tror jeg
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2017 - 21:08 #10
se #8
Avatar billede tuna Novice
16. maj 2017 - 21:15 #11
Jeg har desværre ikke nogle ekstern harddisk, som er stor nok :(
Avatar billede INK Ekspert
16. maj 2017 - 23:26 #12
Hvilken model og årgang MBP?
Har du en backup af alle dine filer. Kan være i skyen (iCloud, Dropbox, OneDrive eller Google Drev) eller på en extern HD?
Forstår at du ikke kører TimeMachine backup? (Du er en modig person såfremt du ikke har en eller anden form for backup af dine filer!)
Når du har sikkerhed for dine filer, kan du køre en gendannelse af styresystemet macOS. Se hvordan her
https://support.apple.com/da-dk/HT201314
Forstår dog ikke helt hvordan du har fået slettet "indbyggede højttalere" i dine lydindstillinger.
Avatar billede tuna Novice
17. maj 2017 - 17:10 #13
Det er en macbook pro, 13", medio 2012
Jeg har gemt de vigtigeste dokumenter i OneDrive, men jeg er i tvivl om man kan gemme en fuld backup i OneDrive? og hvordan man gør dette?
Avatar billede INK Ekspert
17. maj 2017 - 19:49 #14
Du skal ikke gemme en fuld backup i OneDrive. Du skal gemme alle de filer, du ønsker at bevare, herunder evt. dine mails afhængig af mailsystem/konto. Har du GoogleMail eller fra YouSee eller andre?
Ved at følge #12 geninstallerer du så styresystemet, men du sletter formentlig alle dine filer og indstillinger. Derfor skal du have en kopi af disse gemt et andet sted.
Det mest enkle er selvfølgelig at bruge en tilstrækkelig stor ekstern harddisk og så anvende Timemachine. Det vil også være betryggende fremover.
Avatar billede tuna Novice
17. maj 2017 - 20:14 #15
Okay, så må jeg få fat i en ekstern harddisk (jeg har outlook, så de bliver jo gemt automatisk i OneDrive). Tak for hjælpen!