Avatar billede skolevej321 Forsker
16. maj 2017 - 22:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sletning af filer som jeg gerne vil have ud af systemet på min pc.

Jeg har to filer som ligger på min pc.
De stammer fra en Brother installation.
Jeg vil gerne have dem fjernet - men deres liv er sejt og jeg kan ikke slette dem.
Filerne hedder brsvau3a.exe .
De ligger på mit skrivebord og siger de ikke vil slettes, fordi filen er åben i BrPrAUSvc.
Alt hvad der stammer fra Brother ellers er slettet på maskinen.
Min intension er at denne fil skal væk inden jeg installerer Min printer igen.
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. maj 2017 - 22:45 #1
Har du noget "brother" under Tilføj/Fjern programmer ?

Alternativt åben Joblisten og se om du har et job ved navn BrPrAUSvc, alternativt en Service, som navnet kunne tyde på og stop den.
Men optimalt så se om ikke du kan afinstallere driveren først og så burde du efterfølgende kunne slette dem.
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2017 - 02:59 #2
jeg er enig med den forrige at der nok er en service.
åben services, find den, stop den, og slet.

med process explorer fra microsoft sysinternals, kan du se hvilke processer et program bruger, dll filer og alt. så er det med at fjerne ting i den korrekte rækkefølge.
Avatar billede skolevej321 Forsker
17. maj 2017 - 19:58 #3
Jeg fandt løsningen tak
Avatar billede skolevej321 Forsker
29. juni 2017 - 21:36 #4
Det troede jeg.Men næste gang jeg er gået ind for at udskrive så er den gal igen.
Når jeg kører win. 10 fejlfindingsværktøj, så får jeg at vide, at jeg skal tænde for printeren - men den er tændt!
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. juni 2017 - 21:50 #5
Hvad med at slette "alt" der har med den printer at gøre ?
Genstart og smid printeren online igen og installer nyeste driver ?
Det SKAL være muligt.
Avatar billede skolevej321 Forsker
29. juni 2017 - 22:22 #6
Jeg prøver i morgen. Du hører nærmere
Avatar billede skolevej321 Forsker
30. juni 2017 - 18:07 #7
Løsning ifgl it.nørd fra Vancover: SNMP-status skal deaktiveres i win 10.
Jeg prøver det.
Hvad det betyder teknisk ved jeg ikke?
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. juni 2017 - 21:24 #8
Det vil alligevel være sygt nok, hvis deaktiveret af snmp-status kan ændre på filer der driller. :)