Avatar billede lurup Ekspert
17. maj 2017 - 22:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lave en side layout på 2 sider

Hej

Jeg har en fil jeg skal have printet ud på 2 sider.

Dem der har lavet filen har lavet det som en side med 12 mdr på.

Jeg skal have filen lavet om så det fylder 2 hele A4 sider med alle dage på
Side 1 Juli-dec
Side 2 jan-juni

Hvordan gør jeg det nemmeste når filer ser sådan ud  i dag ???
Se link under kalender
https://drive.google.com/open?id=0B3ppBNkTPyOsdjk2SUdnMnJENjA
Avatar billede ebea Ekspert
17. maj 2017 - 23:15 #1
Du kan som en mulighed, markere den halve udprintsside (Juli-December), og gå ind i menulinjen "Sidelayout", og vælge "Udskriftsområde", og så derefter tilpasse udskrift til din papirstørrelse.
Alternativt, del dit ark i 2 dele, som begge tilpasses til din papir størrelse.
Eller hvis du har en printer med Duplex funktion, så angiv udskriftområdet hele arket, og tilpas Ark til papir, og udskriv på begge sider!
Avatar billede jkrons Professor
17. maj 2017 - 23:17 #2
Indsæt et sideskift i række 1 mellem december og januar. Vælg Udksriv og klik på Vis udskrift. Hvis det ikke passer så indstil arket til 2 sider bred og 1 side høj under Sidelayout, Skaler til.
Avatar billede store-morten Ekspert
17. maj 2017 - 23:18 #3
E-mail sendt
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
17. maj 2017 - 23:22 #4
Den simple er marker området "Ctrl + C" aktiver nyt ark "Ctrl +V" bumdi.

Da du nok skal bruge en kalender hvert år ville jeg nok lave noget med et opsætnings ark og to udskrifts ark, men det er der en del arbejde i, til gengæld vel man kunne styre baggrundsfarve og tekster for felterne centralt.

Jan
Avatar billede lurup Ekspert
18. maj 2017 - 00:18 #5
tak for svar.....fik igen hjælp fra Morten...TAK