Avatar billede morl Novice
18. maj 2017 - 08:31 Der er 8 kommentarer

Kan ikke tilgå NAS-drev via Wifi

Hejsa.

Jeg har problemer med at afspille film som ligger på mit NAS drev via Wifi og Plex. Hvis jeg bruger min stationære PC, som er direkte linket til NAS-drevet, har jeg ingen udfordringer med at afspille film fra Plex. Men lige så snart jeg prøver via Wifi og Plex appen står der at serveren enten er offline eller også er den online, men kan stadig ikke afspille. Jeg har ikke haft problemet tidligere (har brugt det et par år nu), men har lige fået ny router fra YouSee, så det er måske her problemer ligger?
Jeg har prøvet rigtigt mange ting af efterhånden, men kan ikke få det til at virke. Hjælp.
Avatar billede INK Ekspert
18. maj 2017 - 10:08 #1
Med direkte linket mener du så, at både PC og NAS er kabelforbundet til routeren og tildeles IP-adresser herfra?
Hvis ja, har du så tildelt NASen en fast IP-adresse i routeren? (det havde du måske tidligere?)
Avatar billede morl Novice
18. maj 2017 - 12:29 #2
Både PC og NAS er forbundet via kabel til den samme router. Jeg synes umiddelbart ikke at jeg har gjort med IP-adresser før, hvor jeg har tildelt NAS en fast. Så velbevandret er jeg ikke i den verden :-)
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2017 - 13:10 #3
ja problemet er yousee, og problmner er ALTID yousee.

de nulstiller ting, og fortæller ikke kunder om det som bare må leve med abefabrikken yousee :)
Avatar billede INK Ekspert
18. maj 2017 - 19:21 #4
Kan du logge på NASen og se på indstillinger. Er den sat til en fast indstillet IP-adresse eller til automatisk at få tildelt IP-adresse?
Avatar billede morl Novice
18. maj 2017 - 19:52 #5
Yes, jeg kan godt logge på NAS og se indstillinger. Min router er sat til at automatisk tildelt IP-adresse fra udbyderen.
Avatar billede INK Ekspert
18. maj 2017 - 20:00 #6
#5 Jeg mente om din NAS er sat til automatisk at modtage IP-adresse fra din router, eller om der fra tidligere står en gammel fast adresse.
Avatar billede morl Novice
20. maj 2017 - 09:29 #7
Jeg tror det er sat automatisk til at modtage IP-adresse fra routeren. Jeg har prøvet at kigge i NAS indstillingerne, men jeg kan ikke lige se, hvad den er sat op til.
Avatar billede morl Novice
20. maj 2017 - 20:18 #8
Det mærkelige er at jeg kan tilgå shared mappe på nas drevet, hvis jeg bruger Buffalo web access appen. Så går det fint med at tilgå. Men når jeg bruger Plex kan den ikke finde serveren/nas drevet.