18. maj 2017 - 18:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Genskabe skrivebordet med div. ikoner i win 10

Hej
Af en aller anden uforklarlig årsag er skrivebordet forsvundet, har kun en blå skærm og proceslinien tilbage, pls.help.

Mvh Jørn
Avatar billede INK Ekspert
18. maj 2017 - 19:15 #1
Opstod det ved start eller under normalt brug?
Du har ikke ved en fejl sat den i tablettilstand?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. maj 2017 - 19:17 #2
blå kan være en baggrundsfarve - og hvis din id i windows er defekt (fejl i registreringsdatabasen for din bruger id) så viser den en standard-id.
Du skal oprette en ny bruger og derefter flytte data fra den gamle bruger til din nye id (så hvis du hed jørn før, så er den i brug, så find på et andet brugernavn - din windows-konto skal være den samme)
18. maj 2017 - 20:21 #3
til ink, ved ikke hvad tablettilstand er ?
Avatar billede INK Ekspert
18. maj 2017 - 20:32 #4
Når du går ned i nederste højre hjørne og klikker på beskeder, så kommer der nogle tiles frem - en af dem er tablettilstand. Dette skal ikke forveksles med tiles for programmer/Apps.
Avatar billede INK Ekspert
18. maj 2017 - 20:33 #5
Når PCen er i tablettilstand fylder tiles for Apps hele fladen. Uden berøringsfølsom skærm har det ikke rigtig nogen anvendelse.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. maj 2017 - 20:46 #6
Du har vel ikke fået slettet markeringen i vis Skrivebordsikoner?
https://billedeupload.dk/?v=xZh1f.png
18. maj 2017 - 21:11 #7
Tak til ink og poko1, kan først teste det i morgen... vender tilbage i morgen
18. maj 2017 - 22:43 #8
Hej jeg kunne ikke vente til i morgen kørte ind på jobbet, fandt ud af at den var sat til tablettilstand, efter det blev ændret fungerer alt igen som det skal, tusinde tak til ink og poko1 for jeres hjælp.
Mvh Jørn