19. maj 2017 - 22:31 Der er 1 kommentar

dvd drive er væk på windows 10 msi bærbar

jeg fik en msi pc af mine forældre vor der var en indbyget dvd drive i og da jeg tænde den få første gang hade den dvd driven i den men får noget tid siden da jeg opdatere windows 10 fårsvandt dvd driven lige pluslig og jeg har aldrig åbnet op til motherboard på den
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. maj 2017 - 23:43 #1
Jeg kender ikke meget til Windows 10, men her er en lille vejledning der måske kan løse problemet. Jeg har selv installeret Windows 7 på min pc, men fremgangsmåden er den samme.

Klik på Computer>Åbn>dobbel klik på drev C>Windows>Rul ned til Reg Edit>HKEY Local Machine HKLM.

        Fix din drevvisning
Hvis Stifinder ikke længere viser dit dvd-drev (eller tror det er et dvd-rom og ikke kan brænde diske), så gå til »HKLM \SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E32511CE-BFC1-08002BE10318}« og slet »Lower -Filters«indstillingen. Dette virker oftest, men det vil måske ødelægge det program, der forårsagede problemet i første omgang. Hvis et program holder op med at virke, kontrollér om det har en opdatering og geninstallér det så.