Avatar billede 450025 Ekspert
20. maj 2017 - 10:04 Der er 8 kommentarer

Overlate en maskin til en annen person

En person eldre sådan har kjør trett, han spør om jeg kan hjelpe han, Maskinen kjører Win10 Home om det er OEM eller Gratis varianten vet jeg ikke, har ikke sett maskinen eller rørt den enda, hvorfor er det stopp?

Jeg klare meg Win 10 ble for vanskelig sa han. Er er blitt for gammal, syntes ikke jeg kunne kaste den heller.

Det betyr at alt som høre han til vil jeg legge inn på ekstern hardisk for han allerførst hva han vil med det er ikke mitt bord.  Ser det som enkel jobb.

Den som overtar maskinen vil nok ha helt Ren maskin og starter så derfra.
Gjerne et par ord om det er det mulig?

Han hadde lidt peiling og noen ønsker, ville ikke ha innlogg password forstår det om han godtar Pincode vet jeg ikke.

Han ville ha microsoftkonto hadde hørt at det var viktig. Og Enig i det.
Han har ikke kjørt Win10 før  så for han er det nytt.

Ville ha sin egen konto med navn i oppstart, må slette konto fra tidligere eier det er vel bare trykk slett konto, Eller.
Språk er der jo om det forsvinn vet jeg ikke, Får legg det inn igjen da. Norsk Bokmål

Win10 Home Orginal kjøpt det var han bestemt på, der var ingen nøkkel og det ville han ha. Bare Betal du det er vel greit det.

Hva med den Win10 den som er i maskina nu?  Jeg vil ikke tråkka feil dette har jeg ikke gjort før, og hvilke overraskelser står jeg over for der?

Legge inn program han trenger går greit, vil tro han klare lidt av det selv også, er der noe jeg må passe på her som er viktig, Takker for hjelpen om noen stiller opp.

Jeg bør gjøre dem rette ting, det er ikke for meg selv å feile er ikke ok.

Arne fra Thailand.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. maj 2017 - 10:18 #1
http://www.nirsoft.net/
Mail PassView viser gemte password til mail-konti (udskriv og gem)
WebBrowserPassView viser password og login på sider besøgt på nettet (udskriv og gem)
ProduKey viser nøglen til windows (udskriv og gem)

I Indstillinger / genoprettelse er der mulighed for at nulstille pc - det gør du når alle data er hentet ud på ekstern disk.
Avatar billede 450025 Ekspert
20. maj 2017 - 12:23 #2
Kom hjem nu  seier Takk så langt det gir nok svar på en del, siste linjen virker innteresand Takk.

Arne.
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2017 - 15:29 #3
Jeg har lige prøvet Password view. Det var ikke sjovt. Det viser, at enhver som har adgang til min PC, også, med det program, kan få adgang til mine mail password:-(
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2017 - 15:49 #4
Ps. PW blev hurtigt fjernet af Malwarebyte, uden at spørge:-(
Avatar billede 450025 Ekspert
20. maj 2017 - 15:52 #5
valby1 hvorfor gikk du på den, hadde aldri våga det? claes57 har jeg hatt stor tiltro til er flink på mange måter men det svaret han ga meg etter mitt oppsett kunne han gjort langt bedre, hvorfor spurte jeg her egentlig her undres lidt, nu har du en Tittel langt høyere en meg og kan mye mer også, er der noen gang man treng en papirkurv så er det inne her, føler nok man må sile mer før man går på en smell som du gjorde nu.

For å løse min oppgave velger jeg nok andre kanaler tror jeg, et usensorert kanal som denne treng neppe du eller jeg. Sorry.
Arne.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. maj 2017 - 15:57 #6
valby1 - nu ved du, at der findes programmer, der læser og udskriver data fra reg-db i klar tale for alle. Sandsynligvis (jeg har ikke testet det) kan du fra en defekt maskine  'hive' dens reg-db ind i din regedit og aflæse data, og så koble den fra igen. Data, der ligger i mail og browser egne filer kan ligeledes let aflæses. Nirsoft.net kan meget - hvis man nu skal hente data ud fra et nedbrud.
Jeg har brugt det til kunder, der har glemt login og derfor ikke kunne få adgang fra ny pc.
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2017 - 18:14 #7
#5 Jeg ville vide, om enhver med tilgang til min PC , ved hjælp af programmet, kunne læse mine e-mails. Og sådan er det desværre.
Angående titel her på Eksperten er den intet værd. Jeg betvivler ikke at clas57 ved meget, men jeg har set, en bruger blive ekspert udelukkende ved at stille et hav af spørgsmål. Og selv er jeg ikke ekspert i noget som helst.

#6 Ja der lærte jeg noget, selv om det selvfølgelig er fint nok, at kunne hjælpe
en kunde.
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2017 - 19:57 #8
Tilføjelse. Jeg så tilfældig at en Dygtig og meget hjælpsom bruger, "haverslev" som har været på Eksperten siden 2003, åbenbart ikke har været aktiv siden Eksperten fik den nye titelordning. Han var en af de største point scorer. Han står nu som "Novice" totalt misvisende!
https://www.computerworld.dk/eksperten/profil/97745