Avatar billede bent-mark Juniormester
21. maj 2017 - 19:28 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Død win 10

Jeg har lovet at hjælpe en ulykkelig ældre dame som har mistet sin mand, hun var inde på deres fælles PC som han altid havde sørget for virkede, men så en dag da hun lukke den ned ville den ikke lukke og hvad gør hun så, ja hun slukker ved stikkontakten og så går den da endelig ud, men da hun så næste dag skulle bruge den igen ville den ikke starte igen, så var det hendes nabo ringede til mig om hjælp.
Jeg troede det bare var en smal sag men blev hurtig klogere.
Efter at have startet vil den starte med en fejlskanning men kan ikke rette fejlen, så ville jeg starte i fejlsikret tilstand men heller ikke det vil den med til, jeg prøvede om der var en gendannelse oprettet men det er der ikke. så uanset hvad jeg end har prøvet kommer den tilbage til start.
Da det er en opdateret win 7 til win 10 har jeg heller ikke koden til win 10 til en ny genindstallation.
Der er en dame der vil blive glad for at få sin PC tilbage igen og meget gerne med sine billeder og dokumenter.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. maj 2017 - 19:39 #1
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
lav en usb/cd og start fra den og få repareret win - den kender pc-data, så der skal ikke bruges licens-kode (spring det over hvis den spørger)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. maj 2017 - 19:40 #2
Hvis du kopierer hendes data ud fra den (dokumenter, billeder, genveje o.s.v.) kan du geninstallere Win10 på den uden licensnøgle - det sørger den selv for bagefter.
Avatar billede bent-mark Juniormester
23. maj 2017 - 14:28 #3
Jeg har nu claes57 prøvet det hele men intet bliver gennemført, det eneste der er mulig er en ny installation hvor der ikke gemmes noget så det bliver nok det, skal lige have en snak med ejeren inden
Avatar billede claes57 Ekspert
23. maj 2017 - 15:51 #4
Flyt disken til en ekstern holder og hent data ud via en fungerende pc. Denne kan klare diske fra stationære og bærbare uden videre https://www.proshop.dk/Harddisk-tilbehoer/LogiLink-HDD-Docking-Station-USB-20/2280006
Avatar billede bent-mark Juniormester
24. maj 2017 - 11:09 #5
Jeg har et par som ikke har kunnet men jeg prøver at købe denne, så må vi se.
Tak og god lang ferie, vi skrives ved når jeg har fået afprøvet dene tingest.
Avatar billede bent-mark Juniormester
28. maj 2017 - 16:21 #6
Ja så har jeg fået adgang til harddisken, men alt er slettet så nu er der kun at installerer det hele forfra. Er der mulighed for at få koden fra Microsoft igen, da det er en win 7 som er opgraderet. Jeg prøver at kontakte Microsoft.
Jeg vender tilbage med en melding.
Tak indtil videre.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. maj 2017 - 18:16 #7
Det er ikke nødvendigt med hverken kode eller at kontakte Microsoft.

Installer din Windows 10 fra bunden og vælg "Undlad at angive kode".

Når installationen er afsluttet, kontakter Windows selv Microsoft og modtager licens.
Avatar billede bent-mark Juniormester
29. maj 2017 - 19:17 #8
Ja CRKrogh det opdagede jeg også da jeg lavede den fra bunden, nu kører den bare som en ny, og en stor tak for hjælpen skal lyde herfra.