Avatar billede alasport Novice
21. maj 2017 - 22:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan man starte computer ved hjælp af ATX 24 pin Power Connector ???

Jeg har bygget en computer ind i et arcade kabinet og har brug for en tænd-knap udenpå kabinettet. Normalt er det en let opgave for mig, men tænd og sluk knappen på denne computer sidder direkte i et print og jeg kan ikke lodde så småt.
- SÅ, kan man på en eller anden måde tænde en computer ved at bruge ATX 24 pin power connectoren? Jeg har bare brug for at skidtet starter...
Jeg kan se på pinouts at der er en pson med grøn ledning, men det brændte jeg sku' en anden computer af, da jeg testede det med en ledning mellem pson og gnd.....
Håber der er en løsning, da det sku' er plat med en arcade spillemaskine, hvor jeg skal ind i spillemaskinen for at starte den op....
Jacob
Avatar billede claes57 Ekspert
22. maj 2017 - 07:06 #1
Den grønne tænder for psu. Til test uden start via motherboard. PSU har typisk også en tænd/sluk ved indgang for strøm.
I bios kan man ofte sætte maskine til at genstarte efter strømudfald. Og så vil den starte hvis afbryder på psu bruges.
Avatar billede alasport Novice
22. maj 2017 - 16:59 #2
Min strømforsyning har desværre ikke en tænd og sluk knap.
Jeg forbandt den grønne med gnd og så brændte jeg skidtet af....
Jeg har nu heller aldrig set en tænd og sluk knap til computeren som sad direkte i et print.
Er det nogen hjælp at psu'en hedder dell power supply n220p-01?
eller at computeren hedder "Dell Optiplex GX520 Desktop System Motherboard Socket 478"
Avatar billede alasport Novice
22. maj 2017 - 17:43 #3
Jeg er vant til at der sidder 2 pins på bundkortet som starter og slukker computeren og hvis jeg bare kunne finde dem, så ville alle problemer være løst.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. maj 2017 - 18:09 #4
Dit motherboard skulle gerne se ud som https://www.dropbox.com/s/q36gnbg7l4pbicd/Billede%2022-05-2017%2017.57.47.jpg?dl=0
Og se #6 som er forbindelser til front. Se om der er en pwr. Den og den ved siden af er tænd/sluk.
Avatar billede alasport Novice
22. maj 2017 - 21:06 #5
Her er et billede af det dumme print der sad foran på computeren. Jeg fandt frem til de 2 pins der startede computeren ved at bruge et voltmeter.

https://drive.google.com/open?id=0ByT9GUQQIpBxNm1qcmNvRWRjRzg

Tusind tak for din hjælp.
Jacob