Avatar billede Natur-Fotografi Praktikant
22. maj 2017 - 21:08 Der er 3 kommentarer

Feedback på webshop

Hej, jeg har arbejdet på min lille webshop i nogle uger, og vil høre om i kunne give feedback på den.
Siden er på hobbybasis, men har HTTPS (SSL) fra Unoeuro.

Siden kan findes her:

https://www.natur-fotografi.dk

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2017 - 13:01 #1
Hej,

Siden i sig selv en enkel og overskuelig, har fint fokus på det vigtige (billederne), men mangler efter min mening noget beskrivelse, noget tekst flere steder for at fortælle hvad er formålet, hvad er det man køber, hvorfor gør du det på denne måde osv.

Forsiden øverst burde ikke have navnet igen, det optager den vigtigste del af din side, der hvor du har mulighed for at "sælge" noget, det er dit prime real estate og her bør du have noget mere sælgende eller informativt for at fastholde de besøgende.

Teksten når man holder musen over et billede burde være mere beskrivende, hvad er der på billedet, hvor er det taget, en kombination af det man ser og meta data der kan give mere indsigt. Ikonerne bør have en tekst, jeg kan nemt gennemskue at trykker jeg på øjet så ser jeg det i stort, men pilen der peger ud af en flade siger ikke rigtig gå til billede siden for mit vedkommende.

Det er synd at billederne skal vises med vandmærke, måske en nødvendighed, men tænker at man kunne vise de små størrelser uden og kun have det på de store versioner. Jeg ville så samtidig vise det på en anden måde, mindre og flere af dem, lidt mere utydelige.

Den pop-up man får med at der kommer flere billeder, den er mega irriterende :)
Mest fordi den kommer flere gange, skifter man side og venter kommer den igen.
Man må gå ud fra at der kommer flere, men samtidig at den åbner og spærrer det hele er noget skidt. Den ville jeg helt droppe.

På selve billede visningssiden, ville jeg nok have en knap istedet for teksten "Klik her for at købe", det vil være en bedre call to action, samtidig ville jeg lave den kortere, så der kunne godt stå teksten og så en knap nedenunder hvor der står tilføj til kurv eller lign.
Personligt ville jeg fjerne kommentar mulighederne på siderne, det kan blive et stort arbejde at læse dem alle og fjerne dem der måske ikke er passende.
Knapperne hvormed man bladrer mellem billederne virker for mig som om de er byttet rundt, som om det er en slags slider så står man på billede 5, slider man frem til billede 4 og tilbage til billede 6. Det ville nok løse sig hvis man ikke havde numre der, men titler på billederne som tidligere nævnt.

Det var lige en hel masse, bare gå med det du er enig i og kan bruge :)
Avatar billede Natur-Fotografi Praktikant
23. maj 2017 - 17:19 #2
Hej. Mange tak for feedback. Jeg vil prøve at rette nogle af de ting som du skriver
Avatar billede KlintWeb Juniormester
31. maj 2017 - 01:10 #3
Hvis du vil opnå bare nogenlunde placeringer på Google, skal der meget mere tekst på siderne - helst 500+ på landingpages

Du kan læse lidt mere om SEO optimering på https://klintwebdesign.dk/kompetencer/seo-soegemaskineoptimering