Avatar billede Mads Klem Aagaard Praktikant
22. maj 2017 - 21:41 Der er 7 kommentarer

Hvor meget kan jeg sælge min computer for?

Jeg undrede mig over hvor meget i ville tro min computer, da jeg overveje at sælge den.

CPU: Intel Core - I7 6700 @ 3,4 GHz

RAM: 8,00GB Single-Channel @ 1064MHz (15-15-15-36)

Motherboard: Acer Predator G3-710 (U3E1)

Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 970

Hardisk:

Første: 120GB LITEON CV1-8B128 (SSD)
Sekundære: 1000GB Western Digital WDC WD10EZEX-21WN4A0 (SATA)

Operativ System: Windows 10 Home 64-bit

Den er 8 måneder gammel og jeg købte den for 9.500 kr

Tak på forhånd for svar :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. maj 2017 - 22:13 #1
CPU'en blev til sidst solgt til 3.000,-
Bundkort er vel noget OEM, så pris ?
Grafikkortet gik for 1.800,-
120GB SSD er vel 350,-
1TB HHD ca. 500,-
I runde tal 6.000,- samlet så måske halvdelen af dette i brugtpris er nok ikke usandsynligt; brugt jern er ikke i høj kurs, sorry.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
22. maj 2017 - 23:56 #2
Hej det er en ret kraftig CPU
https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i7-6700+%40+3.40GHz
og også et pænt grafikkort

>CRKrogh, du glemmer windows og evt. DVD-drev, mus, tastatur i den pris, så alene komponentprisen er nok 7000 usamlet.

Hvis den er købt samlet og med fortsat garanti som en hel pc vil jeg tro du kan sælge den for 4500-5000. Hvis den er samlet af løsdele og der kun er komponent-garanti skal du regne med halv komponentpris dvs. ca. 3500 kr måske mindre.
Prøv fx blå avis eller gul og gratis. Det kan dog være lidt bøvlet. Forbered dig på diverse skambud. Sæt prisen så du kan slå nogle få hundrede kr. af. Folk kan godt lide at handle. Det er bedre at finde en køber i omgangskredsen.
Det er en fordel hvis du har original emballage og nulstiller windows på pc´en og i det hele taget får den til at fremstå som en ny pc fra butikken. Typisk køber en prisbevidst ung gamer, men den kan også være interessant til krævende professionel arbejde pga den kraftige cpu.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. maj 2017 - 18:43 #3
Win10 til en markedspris på 150-200 kr.
DVD-drev er nok uden værdi i det regnestykke.
Mus og tastatur skal være en anerkendt mærkevare for at bidrage til prisen, så jeg mener stadig ikke at det er helt ved siden af.
Avatar billede Mads Klem Aagaard Praktikant
24. maj 2017 - 12:32 #4
Tastaturet: Razer Blackwidow Chroma V2

Mus: SteelSeries Kinzu V2
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. maj 2017 - 14:51 #5
Der er jo reelt ikke andet for, end at du sætter den til salg til den pris, du selv føler er den rigtige - er der interesse for den, er prisen ok, er der larmende tavshed, er den nok for høj.

Du har fået en indikation her, og vil givetvis få tilsvarende på http://hwt.dk, så nu er der jo kun at prøve af om den kan sælges.
Avatar billede Frankrasmussen Praktikant
27. maj 2017 - 20:06 #6
Solgt min Razer Blackwidow Chroma V2 for 750
Mvh Frank
Webmaster hos: http://www.xn--rejserd-jxa.dk/
Avatar billede Mads Bindzus Praktikant
06. juni 2017 - 10:14 #7
K