Avatar billede Jonathan R Praktikant
22. maj 2017 - 23:38 Der er 5 kommentarer

sort skærm.

hey :)

Min skærm er ny, ca 2,5 mrd gammel og det hele kører perfekt, og dog.
Skærmen er begyndt at gå i sort nogle sekunder af gangen, 1-2 sek. også kommer alt tilbage som var der intet sket.

jeg blev forslået at opdatere driveren, hvilket jeg så også har gjort men det har ikke hjulpet, vil rigtigt gerne slippe for at hive den til reparation da jeg så skal undvære den :D men er bestemt ikke en computer haj, bruger den kun til at game på.

er der en der har et foreslag til hvad jeg bør gøre ?
mvh. Jonathan
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
23. maj 2017 - 00:07 #1
"opdatere driveren" :) det er bare noget de siger for at få dig ud af røret. Driver-opdatering hjælper sjældent på noget som helst.

Jeg antager at det er en stationær pc med løs skærm
Det kan være både pc eller skærm, faktisk meget sandsynligt computeren.
Hvis du har mulighed vil det bedste være at prøve computeren med en ny skærm og skærmen med en ny computer for at se hvor fejlen er.

Det kan være grafik-kort fejl, strømforsyningsfejl, varmefejl, meget hardware driller hvis rumtemperatur er over 25-27 grader. Hvis fejlen er varmerelateret er det måske grafikkortets blæser der skal blæses ren for støv
https://www.youtube.com/watch?v=pKYQJYmVIpA
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2017 - 00:07 #2
Ud fra teksten lyder det som en stationær PC.
Åben kabinettet og se på grafikkortet. Sidder der støv, så støvsug det medens du holder på ventilatoren. Måske ligger problemet der?
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2017 - 00:42 #3
Man kan også rense hele computeren med trykluft på dåse, men det skal man ikke gøre indendørs:https://www.google.dk/search?q=Trykluft+p%C3%A5+d%C3%A5se&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gws_rd=cr&ei=tmgjWbGmJYS8swGCmpbIAQ
Avatar billede Jonathan R Praktikant
23. maj 2017 - 20:35 #4
tusind tak for svarende :) ! ja i har fuldstændig ret i at det er en stationær pc og at opdatere driveren ikke gjorde nogle som helst forskel, nærmest tværtimod, det blev ihvertfald værre og værre i løbet af aftenen, (desværre).

jeg fik også et tip af min ven der snakkede om det kunne være den var overophedet, så jeg downloadede et program der gjorde at jeg var i stand til at se temperaturen, hvor der stod hvad den max måtte være oppe på, og der var den en del lavere i temperatur, så tror ikke det er der fejlen ligger.

kan sagtens se logikken i at teste med anden skærm, og anden computer, for at se hvor fejlen er henne. har bare ikke rigtigt midlerne til det, det er den første stationær jeg har ejet så har ikke nogle ekstra dele liggende, og har aldrig åbnet en computer op før eller rodet med den slags ting, ved ikke engang hvordan et grafik kort ser ud xD ( er teknisk utilstrækkelig på det område hehe) så ved ikke om jeg bare bør aflevere begge dele hos elgiganten, da det var der jeg købte både monitor og pc, og se om deres reperations afdeling finder løsningen ? eller om det i virkeligheden er unødvendigt og alt for tidskrævende, har en hvis formodning om at det godt kunne tage noget tid før man fik svar og sine ting tilbage.. måske er det bedre (hurtigere) at aflevere den hos en butik der udelukkende beskæftiger sig med reperation ? mvh.
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2017 - 22:04 #5
Det er noget nemmere og billigere, at sætte skærmen til en anden PC. Du kender vel en eller anden, som har en PC?
Hvis der er noget galt med selv PCén, og der er garanti på den, finder jeg det bedst at sende den til reparation.
Hvis der ikke er garanti og du sender den til et PC værksted, skal du vide, at det er meget kostbart.
Hvis PCén er ret ny, så er der ikke støv af betydning på grafikkortet.
Er den ikke ny, så tag siden af PCén og se på grafikventilatoren. Det kan du sagtens finde ud af, for det er der kablet til skærmen går ind.
Jeg vedlægger et billede af et grafikkort, men dit kan se helt anderledes ud.
Tager du strømmen fra, kan der ikke ske ulykker.
https://billedeupload.dk/?v=Zpnja.jpg