Avatar billede cht22 Professor
23. maj 2017 - 13:03 Der er 2 kommentarer og
4 løsninger

Importmoms ved forsendelse fra udlandet

Jeg har af og til købt varer på ebay og har modtaget opkrævning for importmoms og ekspeditionsgebyr som skal betales til postnord.

Hvor meget betaler man i importmoms og ekspeditionsgebyr? Er det på alle varer fra udlandet og fra alle lande?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. maj 2017 - 13:32 #1
Det bliver en lang tråd her at beskrive de forskellige regler.

Men læs lidt mere her: https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oid=2234811&vid=0&lang=da

Grundlæggende må "transportøren" opkræve et gebyr. Dette er forskelligt afhængig af om det er DHL, UPS eller PostNord.

Her ud over gælder der lidt forskellige regler, afhængig af hvilke typer varer der er tale om.
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2017 - 14:12 #2
Det med told kan være en grim overraskelse når man ikke vidste det.
Jeg købte 4 DVD  hos Amazon. De kostede 300+ Kr. Fint nok, Men så kom der en besked fra Post Nord. Betal told I alt til betaling (DKK) 215,00. Ellers ville pakken blive sendt tilbage.Så blev det jo pludselig så dyrt, at jeg ikke ville have bestilt pakken, hvis jeg havde vidst det.
Det kan man kalde "lære penge" Nu må jeg undersøge om jeg kunne have bestilt fra Tyskland og sparet tolden.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. maj 2017 - 14:33 #3
Man skal ikke betale told/moms fra andre EU-lande.... - med mindre butikken (og det gælder nok Amazon) har en vis omsætning... - så skal de opkræve lokal=dansk moms... (sikkert af samme årsag, får man ofte at vide, at forretningen ikke vil sende til DK...)
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2017 - 14:49 #4
Ja Amazon Tyskland vil ikke sælge en bog til mig, får denne besked:
Ihr Kindle-Konto ist auf Amazon.com angemeldet. Kindle-Titel, die für Ihr Land verfügbar sind, erhalten Sie auf Amazon.com.
Jeg prøvede at oprette en ny konto med anden mail, men den gik ikke.
Jeg undre mig over EU samarbejdet, når man ikke engang kan købe en bog i Tyskland. Men måske skulle man prøve at finde en Tysk boghandler?
Ps. Det er ikke for at spamme cht22, men jeg formoder, at det også interesserer Ham/hende.
Avatar billede cht22 Professor
23. maj 2017 - 16:48 #5
Ja tak for jeres svar, så tror jeg at jeg har styr på det. Jeg så også lige at på nogle varer på ebay så står der ingen importomkostninger.
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2017 - 17:02 #6
@cht22
Tak for den grønne svar stribe, men jeg har faktisk kun lagt kommentarer.
Det kan kun tilkomme #1 at blive vist som svar.
Så vær rar og slet svar striberne hos mig :-)