Avatar billede August Novice
24. maj 2017 - 10:06 Der er 14 kommentarer

Computeren kan ikke slukke

Hej
Når jeg forsøger at slukke min computer, genstarter den bare.
What to do?
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2017 - 11:12 #1
Prøv at fjerne fluebenet i "Genstart automatisk".
Du finder det i "Egenskaber for system" -> "Avanceret" -> "Start og Genoprettelse" -> "Indstillinger" -> "Systemfejl"
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2017 - 13:24 #2
Min PC W8.1, står som Genstart automatisk, og slukker som den skal. Så det kan være et program som er synderen. Det samme gælder i W10. Er det begyndt for nylig og i den forbindelse, har du installeret noget nyt for nyligt?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2017 - 17:36 #3
Du har nogle programmer der starter med Windows. Hvis du højreklikker på proceslinjen og går i jobliste kan du vælge fanen "start". Herinde er de programmer der starter med systemet. Prøv at deaktivere alle på nær dit antivirusprogram, hvis det er listet der.
Lukker computeren så rigtigt ned?
Hvis den gør er det et af de programmer der laver misseren.
Avatar billede posten Ekspert
24. maj 2017 - 19:30 #4
hvis du har Classic Shell skal den også aktiveret som din antivirus ellers starter den ikke
Avatar billede August Novice
27. maj 2017 - 22:52 #5
Jeg har nu prøvet at slå "Genstart automatisk" fra og fjernet alle programmerne, som startes ved start. Min computer genstarter dog stadig. Meget besynderligt
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2017 - 23:07 #6
Fik du set på #3 ?
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2017 - 23:22 #7
Nå Jo! Undskyld sov i timen.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2017 - 23:31 #8
Jeg har fundet noget på nettet, men det er i forbindelse med opdatering. Er dit problem opstået efter opdatering?
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2017 - 23:33 #9
Du har glemt at skrive hvilken windows version du har.
Avatar billede August Novice
28. maj 2017 - 19:25 #10
Jeg har windows 10, jeg har ikke den nyeste opdatering, men måske det kunne ændre på noget
Avatar billede 220661 Ekspert
28. maj 2017 - 19:37 #11
Kan du gendanne systemet til før dit problem opstod med systemgendannelse?
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2017 - 13:43 #12
https://www.cnet.com/forums/discussions/help-my-pc-with-windows-10-wont-shut-down-properly/
1. Kontrolpanelet
2. Fejlfinding
3. System og sikkerhed
4. windows update
Det skulle handle om fejlfinding som skyldes opdateringer.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2017 - 09:10 #14
Hopper af her. Spørger har enten løst problemet eller mistet interessen for tråden.