Avatar billede Chewie Novice
24. maj 2017 - 11:54 Der er 3 kommentarer

Find tekst i tabel/celle

Hej XLer

Jeg har kæmpet med en lille udfordring de sidste par dage og håber måske jeg kan få et hint til en løsning fra E!

Jeg har 2 kolonner

#1#
Grønne pære er søde
GULE citroner er sure
røde æbler er RUNDE
søde bananer er gule

#2#
Søde
Gule

Resultatet i min 3 kolonne skulle gerne bliver
#3#
Grønne pære er søde
GULE citroner er sure
søde bananer er gule

fordi her indgå noget tekst fra #2# i #1#

Giver det mening ?
Avatar billede Chewie Novice
24. maj 2017 - 12:20 #1
Jeg har tidligere arbejdet med denne

-------------------------------------
Sub Find()
    Application.ScreenUpdating = False
    Dim c As Range
    Dim cc As Range
    For Each c In Range("B1", Range("B" & Rows.Count).End(xlUp)).Cells
        For Each cc In Range("A1", Range("A" & Rows.Count).End(xlUp)).Cells
            If InStr(1, LCase(cc.Text), LCase(c.Text)) > 0 Then
                Range("C" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1, 0).Value = cc.Value
            End If
        Next
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub
-------------------------------------

Men så gerne, det var en formel
Avatar billede excelent Ekspert
24. maj 2017 - 22:24 #2
Med tekster i A2:A5 og "Søde" i B2 og "Gule" i B3

=HVIS(UDSKIFT(STORE.BOGSTAVER(A2);STORE.BOGSTAVER($B$2);"")<>A2;A2;HVIS(UDSKIFT(STORE.BOGSTAVER(A2);STORE.BOGSTAVER($B$3);"")<>A2;A2;""))
Avatar billede Chewie Novice
26. maj 2017 - 14:37 #3
Hej excelent

Tak, Jeg har prøvet at forstå logikken i din formel, og tilpasse den ind i mine ark, tror ikke rigtig det vil virke.

Det jeg gerne vil at kigge "Søde" op i kolonne (#2), hvis den findes som indhold i en af sætningerne, så returnerer hele sætningen #2