Avatar billede HTP Juniormester
24. maj 2017 - 20:24 Der er 2 kommentarer

Statik og styrkelære

Halløj alle eksperter.

jeg er en studerende der læser til produktionsteknolog.

jeg er i øjeblikket ved at lave en eksamens opgave, hvor i vi skal lave en masse beregninger på en svingkran.

mit spørgsmål er så, findes der nogle programmer der kan gøre det lettere for mig at lave mine beregninger i? har prøvet at lege lidt med Mathcad, men for at være ærlig så fatter jeg ikke helt programmet.

Det vi skal lave er nogle beregnings modeller, og noget med jævnfordelte belastninger, M-kurve, V-kurve, kræfter og inertimoment osv osv.

håber der er nogle der ude der kan hjælpe mig lidt. :)
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. maj 2017 - 21:05 #1
Jeg har faktisk ingen forstand på hvad statik som sådan er, men jeg har fundet noget du måske kan bruge:

http://www.freebyte.com/cad/fea.htm

Der var et andet program, men da jeg har Norton som antivirusprogram på min pc, advarede dette om webstedet er usikkert, så linket vil jeg ikke sætte ind her.
Avatar billede Troels Praktikant
05. oktober 2017 - 07:47 #2
Håndbogen Teknisk Ståbi vil nok kunne være til hjælp, men er det en app du søger kan http://statik.todoho.dk/ måske bruges