Avatar billede Nuser Praktikant
27. maj 2017 - 16:19 Der er 10 kommentarer

Sporing af mobiltelefon

Jeg tror måske at dette spørgsmål er blevet stillet mange gange,men jeg har ikke kunne finde et fyldest gørende svar.
Jeg er sikker på at der er en der sidder og sporer mig via min mobil telefon.
Er dette muligt?
Hvad skal jeg skifte for at undgå dette?
Skifte simkort inc nummer?
Mobiltelefon?
Både simkort og mobiltelefon?
Avatar billede INK Ekspert
27. maj 2017 - 16:41 #1
Hvilken telefon?
På en iPhone kan man finde de enheder, der er knyttet til samme AppleID. Der findes også familiedeling af apps m.v.
Der er en standard app, der hedder find venner. Her kan man tilknytte andre, så man kan se hvor de befinder sig. Det kræver en aktiv handling og accept.
Formoder Android har helt tilsvarende apps.
Hvis vedkommende har haft adgang til din telefon og har tilknyttet den, så er det muligt at spore dig - også uden dit vidende.
Visse sociale medier og apps kan se om dine venner er i nærheden, så der er mange muligheder.
Men skriv lige hvilken telefon og hvilke apps.
Avatar billede Nuser Praktikant
27. maj 2017 - 16:44 #2
Samsung Galaxy 3S og ja vedkommende har haft adgang til min mobil.
Mht til sociale medier bruger jeg kun min PC.
Avatar billede Nuser Praktikant
27. maj 2017 - 16:45 #3
Undskyld men har apps til Facebook og G+ men anvender ikke disse.
Avatar billede INK Ekspert
27. maj 2017 - 16:52 #4
Jeg ville logge ud af disse konti og evt. Slette.
Der skal dog altid være en Samsung eller Google konto for at anvende Android.
Der findes en app, der hedder Prey, og som kan spore PCer og Android telefoner. Den kan være blevet installeret uden dit vidende. Tjek om der er apps, som du ikke kender og ikke anvender. Slet dem!
Avatar billede INK Ekspert
27. maj 2017 - 16:54 #5
Jeg ville ved samme lejlighed ændre alle mine passwords på mail og andre konti.
Avatar billede Nuser Praktikant
27. maj 2017 - 17:00 #6
Jeg mener ikke at min stalker har haft fingrene i min PC ig på mobil er de nævnte ikke aktive.
Det lyder måske lidt vildt, men sørgeligt nok sandt, men lige nu opholder jeg mig et sted jeg ikke vild spores på og kan derfor ikke tænde min mobil for nuværende.
Avatar billede INK Ekspert
27. maj 2017 - 18:15 #7
Vedrørende Google konto se lige denne
https://support.google.com/accounts/answer/6160491?hl=da

Hvis din stalker tidligere har haft adgang til dine konti, så skift password nu.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. maj 2017 - 18:20 #8
find et billigt abonnement og flyt den gamle tlf til det.
Køb en ny tlf med nyt nummer, og tast dine venner ind (ikke noget med at overføre).
Placer den gamle tlf tændt et sted langt fra dig (udendørs i en lukket pose).
Så har du fred.
Men ellers, hvis din tlf er nulstillet og kun har de apps, som du bruger (alle andre slettes) og du slår gps-sporing til venner fra, så er det kun politiet, der kan finde dig.
Avatar billede finb Ekspert
28. maj 2017 - 09:16 #9
Har du meldt stalkeren til politiet ?
Avatar billede Eviemay Novice
20. maj 2020 - 17:13 #10
Hej! Jeg kan se, at spørgsmålet om digital sikkerhed var vigtig dengang, og det er også vigtigt nu. Jeg ved, at der er forskellige telefonsporings-aps og -programmer. Normalt bruges de til forældrekontrol eller endda af virksomheder til at overvåge deres arbejdstagers effektivitet. Der er dog også mange svindlere. Personligt begyndte jeg at bruge en app fra https://www.mspy.com/about.html, og det er hvad jeg kan sige om de apps, der lader nogen spionere på din telefon:
- det afhænger ikke af modellen eller operativsystemet på din enhed
-Det er som en almindelig app, men du ved ikke, at den blev installeret
hvad jeg anbefaler:
- nulstil din enhed
- ændre alle adgangskoder (efter)
- brug vpn
- kontakt din udbyder eller teknologisk support på din telefon