Avatar billede Marlov Juniormester
29. maj 2017 - 10:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

WD Elements 1 TB virker ikke!

Hej Alle

Jeg har en WD Elements på 1 Tb som har virker upåklageligt ind til nu.
når jeg sætter den til nu kan jeg høre at computeren registrer den, men den kommer ikke frem.
Jeg har tjekket at  at drevbogstavet er i brug.
Hvis jeg går ind i Computeradministration kommer der en boks from hvor der står "Du skal initialisere en disk før, Logical Disk Manager kan opnå adgang til den."
Så kan jeg så vælge om det skal være MBR eller GPT?!? som jeg aldrig har hørt om før!

Nogen der ved hvad jeg skal gøre, hele mit liv og billeder ligger på den harddisk, så vil helts ikke gøre noget der kan resultere i at den bliver formateret.

Nogen forslag til hvad jeg skal gøre ?

På forhånd tak.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. maj 2017 - 10:51 #1
At "initiere" den vil sige at du skal formattere den - så undlad endelig det, indtil alt håb er ude.

Du skal prøve at sætte den til nogle andre computere - giver de samme resultat, er det skidt.

Fejlen kommer, fordi Windows ikke kan genkende filsystemet på harddisken, og det kan være en logisk fejl - men så ville Windows ofte selv kunne reparere den.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. maj 2017 - 10:53 #2
Du kan også forsøge med programmet http://www.piriform.com/recuva - det kan muligvis finde data på disken.
Avatar billede Marlov Juniormester
29. maj 2017 - 11:13 #3
@Ole_Madsen har prøvet den i flere computere nu, med samme udfald.
jeg har downloaded Piriform Recuva og den finder nogle data på noget der hedder "harddiskVolumen3" men ikke særlig mange filer.

men helt nede i bunden skriver den "\\HarddiskVolumen1  - unable to determine file system type."
I Computeradministration kalder den, den også for disk 1 så det er sikker den den ikke kan finde!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. maj 2017 - 11:29 #4
Det kan også være en DVD-afspiller eller kortlæser, uden kort i. Så vil den heller ikke kunne finde fil-systemet, hvis ikke der er isat et medie.

Hvis filsystemet er kraftigt beskadiget, skal du forsøge med en dybdescanning: http://www.piriform.com/support/recuva#204044074
Avatar billede machansi Praktikant
02. maj 2018 - 14:01 #5
Jeg vil give det et forsøg, siger i første omgang tusind tak for de indkomne foreslag, kan måske sparre mig for 5-10.000 kr.