Avatar billede Jonas Novice
29. maj 2017 - 21:16 Der er 6 kommentarer

Skifte grafkkort

Hej
Jeg har lånt et grafikkort af min kammerat.
jeg har selv et GTX 560Ti og jeg har lånet et GTX 770Ti. Mit bundkort er det ASRock H61M/U3S3. Og min strømforsyning er en 650what.

Men når jeg smider det i min computer, så kan jeg ikke komme vidre fra boot skærmen
Jeg jeg se dette: NVIDIA GeFORECE GTX 770 VGA BIOS
VERSION 80.04.B4.00.1A
Copyright (C) 1996-2013 NVIDIA Corp.

Jeg har prøvet at bruge Driver Sweeper til at fjerne de gamle drivers.

Håber nogen kan hjælpe mig, hvad jeg skal gøre.
Avatar billede hemberg Forsker
29. maj 2017 - 21:54 #1
Jeg er ikke nogen grafikkort guru.... Men hvis det er et "hidsigt" grafikkort er du så sikker på din strømforsyning er stor nok. Er det den der bios boot skærm den hænger fast i så vil jeg tror det er et PSU problem. Eller måske et kabel der ikke er tilsluttet. Hvis det er under Windows boot skærm så har du måske ret i noget driver.. Bare et input herfra.
Avatar billede milter Ekspert
29. maj 2017 - 21:54 #2
Hvilket styresystem har du?

Prøv at fjerne det gamle kort via Enhedshåndtering, medens dit GTX 560Ti stadig sidder i computeren < Sluk computeren  > Fjern det gamle kort og indsæt det nye > Genstart computeren  i Fejlsikret stand > Installer driveren til dit GTX 770Ti-kort > Genstart computeren > Rediger skærmindstillinger med det nye kort.
Avatar billede Jonas Novice
29. maj 2017 - 22:12 #3
Jeg har windows 10. Har prøvet at slette driver til den gamle og computeren køre på det interne grafikkort lige nu.
Jeg kan se at minimum er 600w...
Jeg har dog læst noget om at jeg skal Sæt "Other PCI Device ROM Priority" til "Legacy only" Men akn ikke finde dette i mit bios..

Problemet er at jeg kan se computerne ved graffkort sidder i, jeg kan bare ikke komme frem til min windows skærm :/
Avatar billede hemberg Forsker
29. maj 2017 - 22:17 #4
I toppen af kortet er der nogle strømstik. Har du huske at forbinde dem med din strømforsyning. Har lige googlet grafikkortet og det ser ud til at det skal have strøm direkte fra strømforsyningen også.
Avatar billede Carnac Forsker
29. maj 2017 - 23:39 #5
GTX 770ti eksisterer ikke, så hvis du har proppet et sådan i din computer, kan jeg godt forstå den protesterer ^^
Avatar billede Jonas Novice
30. maj 2017 - 10:31 #6
Hov så må det være et almindelig GTX 770. Tror måske det har noget at gøre med Dram, men ved ikke hvad jeg gør ved dette...