Avatar billede hemberg Forsker
29. maj 2017 - 22:07 Der er 3 kommentarer

Hvad er frameworks?

Ja, jeg er i spørgehjørnet i dag. Jeg påtænker at begynde på noget kursus. Jeg kan lidt af mange forskellige programmeringssprog. Og nu er jeg så stødt på et kursus i Frameworks programmering. Men jeg kan ikke helt blive klar over hvad det egentlig er. Så vidt jeg kan snuse mig frem til er det ikke et programmeringssprog. Kan nogen kaste lidt lys over hvad det er? Og evt. hvilke programmeringssprog der bruges. Eller hvilken software.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. maj 2017 - 22:38 #1
Et library er en samling af genbrugelige klasser/funktioner som et program kan bruge.

Et framework er en kombination af et library og nogle designs/retningslinier for hvordan programmer skal laves.

I praksis kan graensen mellem library og framework godt vaere lidt flydende.

Man kan have baade libraries of frameworks i alle sprog.

Mest kendte framework er nok .NET Framwork.
Avatar billede Mikael Ekspert
30. maj 2017 - 13:42 #3
Jeg har et eksempel:

Jeg installere tit et diagnoseprogram til Citroen/Peugeot biler..

Programmet indeholder en kæmpe database over ovennævnte mærker/modeller og årgange.

Her er " NET Framwork 3,5" installeret (eller højere) et MUST for at tilgå denne database.