Avatar billede Seb7100 Praktikant
30. maj 2017 - 20:39 Der er 4 kommentarer

Databaseopslag eller Webservices

Hey!

Jeg er i gang med en skoleopgave, og har tænkt lidt på om der er en måde at trække navne og adresser ud på danskere vha. Databaseopslag eller web services. Har fået stillet til opgave at udvikle et program, som kan automatisere tekst - navne og adresser, på et tekstbehandlingssoftware som f.eks. Word.

Tak på forhånd
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
30. maj 2017 - 20:51 #1
prøv at kigge på http://dawa.aws.dk/
Avatar billede Seb7100 Praktikant
30. maj 2017 - 20:54 #2
#1 - har kigget lidt på dawa, men synes ikke rigtigt, at navnene bliver oplyst
31. maj 2017 - 09:08 #3
HEJ,

1:  Prøv at se lidt på www.krak.dk .

2: En ting, som imidlertid undrer mig lidt er, hvordan havde du tænkt dig at lave det ?

Kristian
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2017 - 09:50 #4
I Word kan det laves med Visual Basic, der styrer at kopiere noget frem et sted i dokumentet, til et andet sted (side 1), men database er kun i Access Database (office pakken) - jeg tror ikke din lærer er klar over dette, ej heller at du kan lave det, og har stillet jer en umulig opgave... ?

normalt trækker man ting fra en database med SQL sproget, det kan styres med Visual Basic, i office pakken.