Avatar billede ErikHg Ekspert
01. juni 2017 - 00:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kontrol- effektforstærker

Kan en kontrolforstærker med sourround tilkobles en effektforstærker med 2x150 W via pre-out udgangene. Effektforstærkeren er ikke en sourround forstærker. Jeg tænker nemlig på at købe en brugt Sony kontrolforstærker der både har analog- og digitale ind- og udgange, og koble denne til min nye NAD effektforstærker der har 2x150 W udgang (i alt fire højttalere kan tilsluttes)
Derved kan begge mine BD-HDD maskiner, min PC og CD samt min gode gamle B&O pladespiller tilkobles, med hhv. digitale og analoge tilslutninger.
Jeg er den lykkelige ejer at et Creative Soundblaster Zxr lydkort og overspiller mange af mine gamle vinylplader over på CD, samt spiller fra pc´en over på stereoanlægget, så det skal helst være i top.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. juni 2017 - 18:20 #1
Det kan du sagtens.

Når du tilkobler den via pre-out, får du det, der svarer til fronthøjttalerne i et surround-setup - du "mangler" kun center, bagkanaler og sub, men som du nok selv har luret, er de ikke nødvendige for at køre stereo.
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. juni 2017 - 18:42 #2
Takker for svaret :-)
Jeg kontaktede Sony via mail, og de svarede også hurtigt, men svaret der fra var et link til brugermanualen til kontrolforstærkeren og der stod jo i sagens natur intet ang. mit spørgsmål. Dette skyldes at kontrolforstærkeren indgår i et sæt, og så er Sony selvfølgelig ikke interesseret i at man som bruger, køber et andet mærke.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. juni 2017 - 18:53 #3
Nej, de vil nok forsøge at beskytte deres forretning, kunne jeg forestille mig.

Men som sagt, ingen problemer i det. :-)