Avatar billede k_skriver Juniormester
02. juni 2017 - 20:03 Der er 6 kommentarer

Arkivere indkomne mails/bestillinger når ordren er behandlet (Outlook 2010)

Jeg vil gerne Arkivere indkomne mails/bestillinger når ordren er behandlet

I dag noterer vi vores ordrenummer i emnefeltet og flytter manuelt mailen til en mappestruktur med kundenavne.

Forslag/eksempler til outlook-regler eller måske noget helt andet/et særskilt program/løsning?
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. juni 2017 - 21:56 #1
Har du et system, hvor ordrenummer kan findes og kobles til kunden ?
Hvis ja, kunne man vel lave noget vba kode, som klarede denne del.
Avatar billede k_skriver Juniormester
03. juni 2017 - 09:42 #2
Nej, tanken er at jeg manuelt vil notere ordrenummeret inden arkivering - og så 'bare' have det at søge efter.

I første omgang vil det være ok.

Men vi kan jo finde kundenummer i vores Navision SQL når ordren er oprettet...
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. juni 2017 - 11:02 #3
Men hvad er det så der skal ske "automatisk" ?
Avatar billede k_skriver Juniormester
04. juni 2017 - 21:40 #4
Det var selve arkiveringen så vi ikke manuelt skal flytte mailen til den mappe den skal gemmes i.

Det optimale var selvfølgelig hvis mailen blev gemt under kundens navn/ nummer..
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. juni 2017 - 21:58 #5
Hvis i angiver kundenummer manuelt.
Hvordan skulle en automatisk arkivering så kunne finde sted ?
Avatar billede k_skriver Juniormester
08. august 2017 - 13:44 #6
Beklager jeg ikke har fået svaret tidligere - vi holder fast i en 'manuel' arkivering...