Avatar billede kirstine12 Juniormester
04. juni 2017 - 20:44 Der er 4 kommentarer

VPN

Ved ikke om det er den rigtige kategori, men er en VPN forbindelse lovlig, jeg tænker på den der gir adgang til Netflix USA?
vh
Avatar billede Slater Ekspert
04. juni 2017 - 23:46 #1
Ja, det er lovligt. Du bryder sandsynligvis Netflix' regler, men det er ikke en lov, og det værste de kan gøre er at opsige dit abonnement, så du mister hvad du har betalt for den måned.
Avatar billede hemberg Forsker
05. juni 2017 - 07:53 #2
Enig med #1. Det er IKKE ulovligt. Når det så er sagt, så ved jeg ikke lige hvad loven siger omkring adgang til indhold der er geografisk låst. Som sådan er det vel ikke netflix der har problemet. Idet de jo kan bevise at de "kun" har vist indhold til en gyldig (fx amerikansk) ipadresse. Men det er nok mere selve producenterne der vil brokke sig. Det er lidt kringlet det her. Men uanset hvordan du vender og drejer det. Så er VPN ikke ulovlig. Brugen af vpn til diverse tjenester er i grå/sort zone.
Avatar billede Uvanga Ekspert
05. juni 2017 - 10:06 #3
VPN forbindelse er  også en god sikkerheds foranstaltning. Der findes både gratis og betalings VPN'er. Hvis du søger på Google kommer der masser af tilbud. Sumrando er en Svensk VPN, som er meget anvendelig. Men som nævnt, der findes masser af VPN udbydere.
Avatar billede Carnac Forsker
05. juni 2017 - 14:14 #4
VPN Astrill is the VeaPoN of choice