Avatar billede Rune Sommer Mester
07. juni 2017 - 14:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Drobox sync. efter image-restore?

Jeg vil undgå, at Dropbox synkroniserer filer fra en gammel database, efter jeg har lavet et image-restore på mit styresystem.
Mit OS (Win10) ligger på C:/ og alle mine dropbox-filer ligger på D:/
Det jeg er bange for er, at dropbox har en gammel database liggende på C:/ som den nu synkroniserer efter, hvilket nytilkomne filer muligvis slettes og gamle filer dukker op igen.

Dette vil jeg naturligvis gerne undgå.
Løsningen, at slette samtlige filer på computeren og unlinke Dropbox er en temmelig besværlig løsning, da jeg har 120+ GB i min DB.

Andre forslag?
Avatar billede INK Ekspert
07. juni 2017 - 14:35 #1
Jeg ville gå i indstillinger for Dropbox (uden internetforbindelse) og sikre mig, at den peger ind til det rigtige drev og folder.
Avatar billede Rune Sommer Mester
07. juni 2017 - 15:09 #2
Jeg er helt sikker på, at den peger på de korrekte foldere og mapper - min Image-restore er kun en god måned gammel, og jeg har ikke ændret i dropbox' indstilinger i mellemtiden.
Avatar billede INK Ekspert
07. juni 2017 - 15:14 #3
Så forstår jeg ikke din bekymring. Men tjek nu alligevel ;-)
Avatar billede Rune Sommer Mester
08. juni 2017 - 10:14 #4
Efter en masse backup af Dropbox og nøje overvågning af opstart af programmet (hvad laver det, hvilke filer påvirkes osv) har jeg nu erkendt, at min bekymring heldigvis var unødvendig.
Alting er blevet synkroniseret som det skal.

Tak "ink" for de berolignede beskeder - det tog toppen af nervøsiteten :)