Avatar billede InnerFire Praktikant
07. juni 2017 - 17:17 Der er 3 kommentarer

GeForce 1080 GTX Ti hvilken producent skal man vælge?

Hej,

Jeg har længe gerne ville have et nyt fedt grafik kort. Så er min interesse faldet på GeForce 1080 GTX Ti. Men der er mange forskellige, og de kan nærmest det samme udover prisen skeller med op til 3000kr skal man bare tage det billigste eller er der en mening med galskaben?

Tak for dem som tager sig tid til at svare :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. juni 2017 - 17:27 #1
Hastigheden er der kun minimale forskelle på. Det er køleløsningen og tilbehøret, du reelt betaler forskellen for.

Oftest vil det være religion, der trækker folk i den ene eller den anden retning. Personligt har jeg gode erfaringer med Asus gennem mange år, mens andre vil sværge til MSI eller noget helt tredje.
Avatar billede Slater Ekspert
07. juni 2017 - 17:30 #2
Selve GPU'en er produceret af Nvidia, men kassen uden om, inklusiv køling og andre justeringer, er op til de enkelte kortproducenter. De vigtigste to ting er køling og overclocking.

Hvis du gerne selv vil overclocke den, skal du have et kort med ekstra god køling. Men vær opmærksom på, at hvis du selv overclocker og skidtet brænder sammen, så har du mistet din reklamationsret og kortet er lige til skralderen. Køber du et kort der allerede er overclocket (typisk kaldet OC eller SC), så er der typisk ikke så meget forskel, men til gengæld beholder du reklamationsretten og producenten garanterer at kølingen er god nok til det.

Hvis du slet ikke er interesseret i overclocking, og bare vil have GPU'en helt standard, så er det vigtigste komponenternes kvalitet. Gigabyte har f.eks. en dårlig vane med at lave kølere der hviner når de drejer hurtigt. EVGA plejer at være et godt valg her.
Avatar billede Carnac Forsker
11. juni 2017 - 15:12 #3