Avatar billede Line Novice
10. juni 2017 - 23:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ingen netværk finde på min PC (Lenovo med windows 10)

Hej

Jeg har en computer som pludselig ud af ingen ting ikke viser nogen netværks forbindelser. Kører jeg en fejlfinding skriver den at netværkskortet ikke er installeret korrekt. Går jeg ind og kigge på de enkelte ting under netværkskort, står der at de fungere som de skal.
Jeg har prøvet at fjernet dem alle og windows har selv indstalleret dem igen, jeg har prøvet at nulstille netværkskortet, jeg har tjekket efter maste-tasten til internet og netværksregistering er slået til. Pc'en er genstartet mange gange.

De andre enheer (også pc'er) er på nettet i huset og jeg plejer at kunne finde 7 forskellige netværk, og jeg kan intet se nu.

Muligvis den har lavet nogen små opdateringer i windows for nogle dage siden, men jeg er ikke 100 på det.

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede BPA Seniormester
11. juni 2017 - 00:27 #1
Hvilken model Lenovo?
Avatar billede Line Novice
11. juni 2017 - 00:42 #2
Hej igen
Det er en Lenovo yoga 2 pro
Avatar billede BPA Seniormester
11. juni 2017 - 01:15 #3
Prøv at besøge Lenovo.dk / Support og indtast din model for at måske finde en løsning.
Jeg har tidligere ladet Windows selv finde en wireless driver der ikke fungerede selvom den i enhedshåndtering viste den gjorde det.
Har du mistanke om windows har haft fingre i driveren kan du hente den korrekte her.
Avatar billede Line Novice
11. juni 2017 - 14:45 #4
Jeg kiggede på det og prøvede at hente en WLAN driver på denne pc, og forsøgte at overføre den via ekstern harddisk til den computer som ikke virker. Det løste ikke problemet.
Den skriver stadig at der ikke er nogen driver til netværkskortet.
Har jeg andre muligheder??
Avatar billede BPA Seniormester
11. juni 2017 - 16:07 #5
Hmm.
Kunne det tænkes at den driver du hentede ikke er installeret korrekt?
Det lyder næsten sådan.
Kan du komme på nettet via kabel, synes jeg du skulle hente driveren til den PC hvor den skal installeres og prøve igen derfra.
På min Lenovo Yoga 510 hedder driveren Intel Dual Band Wireless-AC 3165
version 19.1.0.4 dateret 14-07-16  Det kan tænkes det er den samme som din.
Prøv lige igen.
Fint du giver et pip baglæns så vi ved om der er fremskridt.
Måske kan andre mere kloge lokkes til at give et forslag
Avatar billede Uvanga Ekspert
11. juni 2017 - 16:08 #6
Her er nogen ting du kan prøve.
Noget har du nok prøvet, jeg ville starte med Alternativ1 - derefter Alternativ2:

Disse tre kommandoer kan anvendes hvis ingen netadgang: (Genstart efter udført!!)
cmd: ipconfig /flushdns (Nulstiller DNS) Ny adresse: ipconfig /renew
cmd: netsh int ip reset  (Reset ip. Works for IPv4)
cmd: netsh winsock reset (Mere radikal løsning. Anbefales som sidste udvej)
netsh winsock reset = reset winsock catalog back to default setting or clean state
winsock reset kan medføre at andre programmer f.eks. VPN skal geninstalleres.

Alternativ1: Højreklik på netværkssymbol i bunden af skærm, vælg netværks og delingscenter.
Klik på interforbindelse-egenskaber-markere IPv4-egenskaber-hent IP + DNS automatisk

Alternativ2: Netkort-egenskaber-strømstyring (Fjern flueben ud for "Windows lukker for at spare strøm)

Alternativ3: Nulstil og geninstallere netkort (win10)
#1 Åbn Startmenuen, og klik på Indstillinger
#2 Klik på Netværk og Internet
#3 Klik på linket Status i venstre side
#4 Scroll ned til linket "Netværket Nulstillet" i højre side.
#5 Når du har klikket på linket, vil Windows informere
dig om fremgangsmåden, og det forhold, at du ved at
nulstille dit netværkskort, også risikere at skulle
geninstallere relateret software som f.eks. en VPN klient.
#6 Klik på "Nulstil nu" for at gennemføre nulstilling af
dit netværkskort
INFO: Ved at gennemføre nulstillingen, vil Windows først
afinstallere dit netværkskort, og dernæst geninstallere
det, samt nulstille alle netværkskomponenter til deres
orginale indstillinger.
BEMÆRK #5 "Geninstallere relateret software"
Avatar billede Line Novice
16. juni 2017 - 18:09 #7
Tusind tak!! Jeg har fået net på den igen :D