Avatar billede pejop Novice
12. juni 2017 - 12:58 Der er 10 kommentarer

Automatisk opdatering af graf

Hej,

jeg har behov for hjælp til automatisk opdatering af graf. Jeg vil gerne selv kunne bestemme hvilken periode diagramområde skal vise.

Se eksempel i vedhæftede fil, hvor jeg gerne vil have grafen opdateret med tal for uge 24 (række 1). Jeg tænker jeg skal bruge funktionen forskydning, men kan ikke få det til at fungere.

mvh. joan
Avatar billede kim1a Ekspert
12. juni 2017 - 13:32 #1
Du har ikke lavet en "vedhæftning" f.eks. upload i Dropbox.
Avatar billede pejop Novice
12. juni 2017 - 13:42 #2
Nej - så først efterfølgende, at jeg ikke kunne vedhæftede.. Hvordan deler jeg filen fra Dropbox?
Avatar billede kim1a Ekspert
12. juni 2017 - 14:41 #3
Hvis du har dropbox i forvejen kan du højreklikke på en fil når du laver weblogin og efterfølgende se linket.
Avatar billede pejop Novice
12. juni 2017 - 15:07 #4
Avatar billede kim1a Ekspert
12. juni 2017 - 15:56 #5
Du kunne lave en løsning der blot laver et opslag efter ugenummeret.

Den kan du iøvrigt også bruge på flere uger.

Skriv et ugenummer og lad de andre kolonner trække fra eller ligge til for at få omkringliggende uger. Så bruger du lopslag over mod din data, og på den måde er din grafs kildedata noget du dynamisk ændrer fra en enkelt celle.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
12. juni 2017 - 16:13 #6
Avatar billede pejop Novice
13. juni 2017 - 12:28 #7
Jeg kan godt få lavet navnene, men når jeg vil bruge navnene som serieværdi i grafen, får jeg en fejl.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
13. juni 2017 - 12:44 #8
Du skal huske at skrive arknavnet med, som for eksempel:

Ark1!Sko, Ark1!Strømper og så videre.
Avatar billede pejop Novice
13. juni 2017 - 14:51 #9
ja, det synes jeg også, at jeg har prøvet, men fungerer ikke helt for mig :(
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
13. juni 2017 - 15:59 #10
Ja så er det jo ikke nemt at hjælpe.

Kan du uploade din fil?