Avatar billede NanoGeek Seniormester
12. juni 2017 - 13:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

WooCommerce mini-cart.php

Hej med jer :-)
Jeg har siddet hele dagen og prøvet lidt forskelligt af, men uden held.
Det jeg gerne vil have sker er at nå man trykker på indkøbskuren og mini-cart.php filen kommer frem i det lille vindue, så vil jeg gerne have der står både discount beløb og total beløb, istedet for der kun kommer subtotal frem.

// Den linie jeg har fundet frem til er 80 i filen wp-content/plugins/woocommerce/templates/cart/mini-cart.php

// Hvor der står:
<p class="total"><strong><?php _e( 'Subtotal', 'woocommerce' ); ?>:</strong> <?php echo WC()->cart->get_cart_subtotal(); ?></p>

// Jeg har så prøvet at indsætte denne linie nedenunder:
<p class="order-total"><strong><?php _e( 'Total', 'woocommerce' ); ?>:</strong> <?php echo WC()->cart->get_cart_totals_order_total_html(); ?></p>

Resultat:
Mini-cart ville slet ikke loade mere...Jeg regnede godt nok heller ikke med det ville være så let. Måske en af jer kan give mig lidt ledetråde hvor i templates/cart/ jeg skal lede? ;-)
Avatar billede stjans Guru
12. juni 2017 - 14:12 #1
Mener du med og uden moms - for det kan du indstille i Woocommerce - uden at rette i filerne..
Avatar billede NanoGeek Seniormester
12. juni 2017 - 14:28 #2
Nej vil gerne have vist rabatten og totalen i mini-cart'en. Lige nu viser den kun produkterne og subtotalen :-)
Avatar billede NanoGeek Seniormester
12. juni 2017 - 14:29 #3
Men mener faktisk rabat og total uden moms :-)
Avatar billede NielsErikP Mester
12. juni 2017 - 21:31 #4
Hej...
Uden at kende så meget til wp eller woocommerce...
kunne jeg forestille mig at denne funktion  get_cart_subtotal() er den der frembringer SubTotalen...
Så måske det er der du skal finde/ændre til det ønskede  :-)
Avatar billede NanoGeek Seniormester
13. juni 2017 - 11:30 #5
Jeg skulle have totalen frem og det fik jeg ved:
<p class="order-total"><strong><?php _e( 'Total', 'woocommerce' ); ?>:</strong> <?php echo WC()->cart->get_cart_total(); ?></p>

Nu er næste opgave at få vist rabat i xx kr :-)
Avatar billede NielsErikP Mester
13. juni 2017 - 23:59 #6
Hvis der er en get_cart_subtotal() for at få subTotalen frem
og en  get_cart_total() for at få Totalen frem...

mon der så også findes en funktion til at få rabatten frem..

Ellers er det vel simpel procent regning:
beløb :  100 kr.
Rabat: 25%
eks:    100kr. * (25/100)= Rabatten i kr.

Håber du kan bruge det :-)
Avatar billede NanoGeek Seniormester
16. juni 2017 - 01:38 #7
Subtotal
Rabat
Total

Koden kom til at se sådan ud:

    <p class="total"><strong><?php _e( 'Subtotal', 'woocommerce' ); ?>:</strong> <?php echo WC()->cart->get_cart_subtotal(); ?></p>

    <?php foreach ( WC()->cart->get_coupons() as $code => $coupon ) : ?>
    <p class="total"><strong><?php echo esc_attr( wc_cart_totals_coupon_label( $coupon, false ) ); ?>:</strong> <?php wc_cart_totals_coupon_html( $coupon ); ?></p>
    <?php endforeach; ?>

    <p class="total"><strong><?php _e( 'Total', 'woocommerce' ); ?>:</strong> <?php echo WC()->cart->get_cart_total(); ?></p>