Avatar billede clausito Seniormester
12. juni 2017 - 14:33 Der er 1 kommentar

Kodeord og ødelagt Macbook air - lave nye passwords

Min macbook air fik kortsluttet bundkort på grund af vand. Er lide til skrot. Kan ikke tændes. En kollega vil gerne bruge den til reservedele. Er ikke interesseret i mine data, men hvad med diverse kodeord, som jeg ved mac-os kan huske

Kan de slettes via nettet eller skal jeg skabe nye passwords
Avatar billede INK Ekspert
12. juni 2017 - 15:04 #1
Mac´en er sat op med AppleID og password. Derudover er AppleStore, nøglering mv. knyttet til dette AppleID. Du har sikkert også haft Find my Mac slået til.
Du skal derfor logge ind på iCloud.com og dels slette indhold af enhed og dels fjerne enheden fra denne konto.
Dernæst bør du ændre password for dit AppleID.

Der er sikkert en SSD disk i maskinen, og denne er nok ikke ødelagt. Det er nok den væsentligste reservedel i maskinen. Denne disk bør selvfølgelig slettes med diskhåndteringsværktøjet, så der ikke er gemte koder til Safari eller mailkonti, som en nu bruger kunne komme i besiddelse af.

For at være helt sikker, bør den pilles ud og sættes i en usb-sata dims og slettes fra en anden Mac. Det kunne i selvfølgelig gøre i fællesskab.