Avatar billede goglov Seniormester
13. juni 2017 - 20:49 Der er 5 kommentarer

Sprogpakke nægter at lade sig installere i Office 2016.

I tyskland fik jeg fat i en Office Professional plus 2016 (64 bit). nu vil jeg gerne have en dansk sprogpakke monteret.
Jeg har hentet en dansk sprogpakke" setuplanguagepack.x64.da-dk_.exe" men når jeg klikker på den for at aktivere den så får jeg fejl "Kan ikke installere ..... 30029- 1011 (0)"
Fejlvinduet henviser til: https://support.office.microsoft.com/da-dk/article/Fejlkode-30029-1011-n%c3%a5r-du-installerer-Office-889d0ca8-1418-43f7-959e-334752b4a756?NS=OCSAC2RBOOTSTRAPPER&Version=16&SysLcid=1030&UiLcid=1030&AppVer=CBO160&HelpId=%2230029-1011-0%22&ui=da-DK&rs=da-DK&ad=DK
Men der snakkes der kun om office og det virker fint hos mig på tysk. Ikke en lyd om sprogpakke.
Der er masser af plads på min nye computer.
Der må være en nem måde at gøre det på
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. juni 2017 - 21:07 #1
Det kommer nok noget an på hvordan du "fik fat" på O2016. Der køres to linjer - en med produktnøgle, og en O365 version der er brugerregistreret. Så vidt jeg ved, er det to forskellige typer sprogpakker du skal installere. For O365 versionens vedkommende, skal du installere sprog"pakken" direkte fra office portalen... - og i realiteten er der tale om en komplet office installation.
For produktnøgleversionen lyder det som den rette fil du har fundet.

Jeg har ofte oplevet uforklarlige installationsfejl, der, når man søger i eventloggen og lignende, ender med at fortælle, at der er "inkompatible" office produkter installeret.

Hvis du eks. efter installationen af office, har installeret en 32bit udgave af Sharepoint Designer, Visio, Projekt eller lignende, så skal denne afinstalleres, før du kan opdatere office pakken.
Og så er de to linjer (brugerregistrering/produktnøgle) også inkompatible og skal afinstalleres, før den anden type benyttes.

Så du må ind under office, i "Filer"  menuen og finde "Konto". Her vil stå, om det er en O365 version. Hvis det er, kan du ikke bruge den nævnte sprogpakke.
Avatar billede goglov Seniormester
13. juni 2017 - 22:20 #2
Tak Ole for din udmærkede opsummering.
Jeg har kikket og det er en Office Professional plus 2016 (64 bit) Det hele er installeret på én gang på tysk. Det virker upåklageligt, og der er ikke installeret microsoftprodukter siden.
Det er  dansk sprogpakke" setuplanguagepack.x64.da-dk_.exe" der nægter at lade sig installerer. når jeg klikker på den for at aktivere den så får jeg fejl "Kan ikke installere ..... 30029- 1011 (0)"
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. juni 2017 - 22:38 #3
Okay, lidt mere søgen rundt på nettet giver endnu en mulighed - hvis det er en Volume Licens installation, skal du hente ISO filen for Volume Licens sprogpakke installationen, pakke den ud, og installere den. Så det kræver igen at du er bekendt med, hvilken version du har.

Og endelig er der tilsyneladende også nogen der har haft problemer med tidligere installerede udgaver af office - selv om de er fjernet: https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1012543
Avatar billede goglov Seniormester
14. juni 2017 - 20:50 #4
Det eneste jeg er helt sikker på er at det er en Office Professional plus 2016 (64 bit), det er hvad jeg kan læse. Hvor kan jeg se specifikt hvor der står om det er en  Volume Licens installationpakke eller noget helt andet.
ordet "Volume Licens" er tilsyneladende ikke nævnt hvor jeg normalt kikker.
Avatar billede goglov Seniormester
14. juni 2017 - 20:52 #5
- og jeg kan tilføje at den er installeret direkte på en helt nyformateret maskine ;-)