Avatar billede Anders Praktikant
15. juni 2017 - 11:44 Der er 1 kommentar

Pivottabel

Hej,

Jeg har hentet en stor mængde data ned der lyder som følgende (dato,projektnummer, arter, tekst, beløb).
Dette har jeg nu fået fået oprettet i en pivottabel. Selve filtret er projektnummer som jeg kan søge på for at få data på hvert enkel projekt.
Men nu vil jeg gerne have nummeret erstatte så der kan søges på de navne vores projekter har.
Vi snakker en pivottabel hvor der er over 10.000 linjer fordelt på 300 projekter, så vil helst gerne være fri for at erstat nummeret med projektnavnet manuelt. Har en liste hvor jeg har hvad hvert projekt nummer hedder.

Håber dette giver mening uden for mit lille hoved :)
Avatar billede kim1a Ekspert
15. juni 2017 - 23:59 #1
Hvis du har en liste med projektnummer og projektnavn bør du i din kildedata indsætte et opslag. Du kan gøre det efter pivoten er skabt, men det giver ikke samme muligheder for at lade det være en filtermulighed i pivoten.