Avatar billede ErikHg Ekspert
15. juni 2017 - 19:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilken filtype på TV boks

Jeg har fået en ny TV boks fra YouSee, men de ville ikke have den gamle retur.
Der sidder en harddisk i denne boks, o så er det jeg tænker om nogen kan sige hvilket filtype der findes på en sådan boks. Der er tale om en ganske almindelig SATA-harddisk på 320 GB.
Jeg prøvede at sætte harddisken til computeren med Windows 7, men den kunne som forventet ikke findes af computeren. Harddisken var tilkoblet via sata-kabel og internt strømkabel.

Der er tale om nedenstående model:

https://i.ebayimg.com/images/g/X1MAAOSwfpVZKD~G/s-l1200.jpg
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2017 - 21:20 #1
det er nok noget linux, med ext3 filsystem. sikkert avi filer
Avatar billede jk45 Forsker
15. juni 2017 - 22:09 #2
Det er ikke avi filer men krypterede filer, harddisk kan dog formateres og anvendes men evt optagelser kan ikke reddes
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. juni 2017 - 23:49 #3
Jeg har tidligere fjernet en PATA-harddisk fra en gammel defekt DVD-optager, derefter slettede jeg alt indholdet vha. Active Kill Disk for til slut at formatere den på min computer vha. en PATA-SATA adapter, og afprøvede PATA-harddisken. Denne virkede perfekt, så den blev solgt i Den Blå Avis. Jeg kom af med den gamle harddisk, og der var til gengæld en køber der fik en PATA-harddisk der var helt ok. Resultat: begge parter var glade :-)
Jeg vil gøre det samme med SATA-harddisken, der sad i TV-boksen fra YouSee. I hvert fald er der ingen risiko for harddisken har virus.
Alle programmer/optagelser der lå på harddisken fra TV-boksen er set eller slettet så intet er gået tabt.