Avatar billede smukkemn Forsker
15. juni 2017 - 21:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Samme kontrolelement

Jeg sidder med et worddokument som skal laves til en template/blanket.
Jeg har indlagt forskellige kontrolelementer i dokumentet. Et af kontrolelementerne er "navn".
Det navn går igen flere steder i dokumentet og i stedet for at skulle skrive det hver gang, vil jeg gerne kunne nøjes med at skrive det én gang, hvorefter det bliver kopieret til de næste felter.
Kan det lade sig gøre? Og i så fald hvordan?
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. juni 2017 - 21:51 #1
Tror du kan bruge denne metode: https://www.cnet.com/how-to/repeat-text-entered-in-microsoft-word/

De bruger bookmark og linking.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
15. juni 2017 - 22:37 #2
Ja, det kan godt lade sig gøre.

(Artiklen, som Jakobdo har linket til, handler om formularfelter (form fields), og det er noget andet end kontrolelementer.)

Se pkt. 7. Content Controls i artiklen "Repeating Data" (engelsk),
http://gregmaxey.com/word_tip_pages/repeating_data.html
Content Controls er den engelske betegnelse for Kontrolelementer.

Personligt finder jeg det mere praktisk at bruge brugerdefinerede egenskaber og felter af typen DocProperty til den type information (den mulighed er også beskrevet i artiklen). Den metode har bl.a. den fordel, at de brugerdefinerede egenskaber bevares i dokumentet, uanset om de er brugt i DocPropterty-felter eller ej. Man mister ikke informationen, hvis felterne bliver slettet.